اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس مطرح کرد

پخش هر هفته دو برنامه در مورد انتخابات

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: از ابتدای فروردین ماه امسال پخش هفته‌ای دو برنامه در مورد انتخابات در دستور صدا و سیما قرار گرفت.

پخش هر هفته دو برنامه در مورد انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، منصور کشفی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های انتخاباتی تا فروردین ماه امسال حالت تبیینی داشت و علاوه بر پخش هر هفته یک برنامه در دل برنامه‌های دیگر به موضوع تبیین انتخابات پرداخته می‌شد.

وی افزود: از فروردین ماه امسال هر هفته دو برنامه در زمینه انتخابات با تکرار در دستور کار قرار گرفت که به تدریج وارد مرحله تبلیغی و فراخوان می‌شود که در روز انتخابات نیز به اوج می‌رسد.

لهجه فارسی در برنامه‌ها محوریت دارد

مدیرکل صدا و سیمای فارس در ادامه این نشست بیان کرد: توجه به لهجه‌های مختلف استان فارس در ساخت برنامه‌های مجری‌دار برای ما مهم است و از همین رو از ورود مجریان دارای اطلاعات، با ذخیره لغوی قوی و مسلط به لهجه استان فارس استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: درهای این مرکز بر روی تمام کسانی‌ که در زمینه‌های مجری‌گری، گویندگی و فعالیت‌های هنری و فرهنگی، توانمند هستند، باز است.

این مسئول اضافه کرد: افرادی که احساس می‌کنند به این کار علاقه دارند و معلومات لازمه را دارا هستند برای تست صدا و تصویر به صدا و سیما مراجعه کنند.

کشفی با اشاره به پخش 50 ساعت برنامه در شبکه‌های سراسری و استانی ابراز داشت: 24 ساعته شدن فعالیت‌ها در این مرکز نشانگر ظرفیت عظیم فارس و شیراز بوده و همین امر زمینه را برای استفاده از افراد توانمند فراهم کرده است.

وی در این مورد از برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه‌های توجیهی برای مجریان صدا و سیمای فارس خبر داد.

وجود ظرفیت برای استفاده از خوانندگان و هنرمندان این استان برای استفاده در برنامه‌های شبکه شما دیگر موردی بود که کشفی به آن اشاره کرد.

پخش 250 ساعت برنامه برای کنگره سرداران شهید این استان، 15 هزار دقیقه برنامه برای سالگرد سفر مقام معظم رهبری به فارس و 400 دقیقه برای دیدار تعدادی از مردم این استان با ولی امر مسلمین در این نشست مورد اشاره وی قرار گرفت.

کشفی همچنین از دیجیتال شدن سامانه تلویزیون در هشت ایستگاه تا پایان سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز این کار ادامه یافته و شهرهای اقلید و نی‌ریز، در یکی دو ماه آینده به جمع شهرهای دارای سامانه دیجیتال می‌پیوندند.

«ستارگان» و «فرش قرمز» برای معرفی مفاخر فارس

مدیرکل صدا و سیمای فارس در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: پخش برنامه‌هایی از سخنان آیت‌الله ربانی، آیت‌الله محلاتی و شهید دستغیب در راستای بزرگداشت مفاخر و بزرگان فارس انجام شد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های «بر بال اندیشه‌ها» و «چکاد» نیز در همین زمره بود و «ستارگان» و « فرش قرمز» به معرفی مفاخر در قید حیات می‌پردازد.

کاهش اعتبارات بر تولید محتوا اثر گذاشت

مدیرکل صدا و سیمای فارس در این نشست خبری ادامه داد: تولید فیلم سینمایی، نمایش، مستند و تله‌فیلم نیازمند اعتبار است و برخی سریال‌ها به دلیل کمبود بودجه متوقف شد.

کشفی همچنین با اشاره به جایگاه نخست فارس به لحاظ حضور در شبکه‌های سراسری، اضافه کرد: روند کیفی‌سازی همچنان تداوم می‌یابد زیرا کیفیت سقف و حدی ندارد و ما از تمام زمینه‌ها و امکانات برای ارتقای کیفی فعالیت‌ها بهره می‌بریم.

انتهای پیام/2448/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول