اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان‌رضوی:

طلاق در مشهد کاهش یافته است / برنامه خانواده پایدار تعطیل نشده

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان‌رضوی گفت: برنامه خانواده پایدار پس از تغییر کمیته راهبردی با قوت بیشتری به کار خود ادامه می‌دهد.

طلاق در مشهد کاهش یافته است / برنامه خانواده پایدار تعطیل نشده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صدیقه خدیوی ظهر امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته زن و روز مادر در سالن اجتماعات استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: بیش از 500 نشریه در هفته زن تاکنون مجوز انتشار گرفته‌اند که در راستای تبیین جایگاه بانوان و حضرت فاطمه‌زهرا(س) فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: حدود یک‌هزار و 500 مسابقه ورزشی ویژه بانوان، یک‌هزار بازدید و دیدار از بانوان برتر و همسران شهدا و 400 نشست و کرسی آزاداندیشی ویژه دانشجویان در این هفته در سطح خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

خدیوی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های پررنگ این هفته مراسم کوه‌پیمایی همسران جانباز و شهدا در روز سیزدهم اردیبهشت‌ماه همراه با برگزاری دعای ندبه است، همچنین همایش پیاده‌روی ویژه عموم بانوان نیز ساعت هفت صبح همین روز از میدان تقی‌آباد مشهد برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان‌رضوی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم این هفته تجلیل از 35 بانوی برتر خراسان‌رضوی است که این افراد را دستگاه‌های اجرایی براساس شاخصه‌های وزارت کشور برگزیده‌‌اند.

وی عنوان کرد: در جلسه‌ای که با حضور استاندار خراسان‌رضوی در ارتباط با بانوان استان صورت گرفت مقرر شده است سند وضعیت بانوان خراسان‌رضوی هر ساله تهیه شود که در این سند تمامی شاخصه‌های مهم بانوان اعم از اشتغال، تحصیلات، ازدواج و طلاق در آن بررسی و راهکارهای مورد نیاز ارائه می‌شود.

خدیوی اظهار کرد: هدف از تهیه این سند نشان دادن وضعیت موجود زنان خراسان‌رضوی در تمامی زمینه‌ها و فاصله موجود تا وضعیت مطلوب است و همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعف در میان بانوان استان که بررسی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به نقاط ضعف بانوان در خراسان‌رضوی، گفت: از جمله نقاط ضعفی که در حوزه بانوان خراسان‌رضوی وجود دارد، می‌توان به افزایش طلاق‌ها و بحث پایداری خانواده در استان اشاره کرد که در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

وی تاکید کرد: باید برنامه‌های خانواده پایدار در خراسان‌رضوی مانند گذشته با قوت بیشتری پیگیری شود تا بتوان تاثیر مثبت آن را در حوزه کاهش طلاق در خراسان‌رضوی شاهد باشیم.

خدیوی با اشاره به ایجاد یک وقفه کوچک در اقدامات خانواده پایدار در خراسان‌رضوی، ادامه داد: برنامه‌های خانواده پایدار منتفی نشده است و تنها با یک وقفه کوچک به سبب تغییر شورای راهبردی این کمیته روبه‌رو شده است و از این پس این کمیته مانند گذشته به کار خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: طبق آخرین آمار، طلاق در خراسان‌رضوی افزایش یافته، اگر چه این آمار در مشهد کاهش داشته است.

انتهای پیام/70018/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول