اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی خبر داد

وجود بیش از 100 هزار دانشجو در خانواده کمیته امداد

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی با اشاره به حضور بیش از 100 هزار دانشجو در مجموعه خانواده این نهاد گفت: این افراد مدارج بالای تحصیلی را طی می‌کنند.

وجود بیش از 100 هزار دانشجو در خانواده کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حمیدرضا ترقی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی با آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور در سخنانی با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار طلبه از خانواده کمیته امداد در حال حاضر در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: این روند چند سال است ادامه دارد و سعی ما بر این است که نیازهای نقاط محروم کشور را به وسیله فرزندان خانواده‌های زیرپوشش برآورده کنیم.

وی وجود بیش از 100 هزار دانشجو در مجموعه خانواده کمیته امداد را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این افراد مدارج بالای تحصیلی را طی می‌کنند و این فرصت مهمی برای تاثیرگذاری بر روی قشر تحصیل‌کرده کشورمان است.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه در این زمینه طی چند سال گذشته گام‌های خوبی برداشته شده است، اضافه کرد:‌ امیدواریم این افراد که طعم فقر و محرومیت را چشیده‌اند با فارغ‌التحصیلی بتوانند نیروهای مفیدی برای آینده کشور باشند.

وی همچنین از برگزاری حدود 34 هزار مراسم مذهبی و روضه‌خوانی در خانه مددجویان در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: این مراسم با کمک مالی کمیته امداد و زمینه‌سازی خانواده‌های زیرپوشش برگزار می‌شود که جمعیت میلیونی هم از این برنامه‌ها بهره‌مند می‌شوند که آثار و برکات فراوانی دارد.

ترقی سازماندهی مساجد و ارتباط با هیئت امنا و ائمه جماعات مساجد سطح کشور را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی ذکر کرد و افزود: با 23 هزار مسجد در سطح کشور ارتباط برقرار شده است که در آینده می‌توان از این شبکه قابل توجه به عنوان یک ظرفیت بالا استفاده مطلوب کرد.

وی با اشاره به انواع کارهای فرهنگی کمیته امداد خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب‌پذیری خانواده‌های حاشیه شهر‌ها از سال گذشته وزارت کشور از کمیته امداد خواست تا اردوهایی برای خانواده‌های حاشیه‌نشین شهر که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند برگزار کند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی یادآور شد: برای این خانواده‌ها اردوهای زیارتی را تدارک دیدیم تا بتوانیم آسیب‌پذیری خانواده‌های حاشیه شهر‌ها را کاهش دهیم.

وی با اشاره به مجموعه کارهای فرهنگی کمیته امداد در سال گذشته گفت: در سال گذشته که اکثر اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها به علت کسری بودجه قطع شده بود تنها دستگاهی که توانست در این زمینه با کمک مردم کار فرهنگی انجام دهد کمیته امداد بود.

انتهای پیام/78010/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول