اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خبر داد

افزایش 40 درصدی تردد خودروها در استان بوشهر

معاون امور عمرانی استان بوشهر گفت: در ایام تعطیلات نوروزی شاهد افزایش 40 درصدی تردد خودروها در استان بوشهر بوده‌ایم.

افزایش 40 درصدی تردد خودروها در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر،شاپور رستمی صبح امروز در آیین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه بیش از چهار میلیون خودروسواری در 21 روز تعطیلات نوروزی در جاده‌های استان تردد کردند، گفت: این تعداد خودرو که از 25 اسفند تا 15 فروردین در جاده‌های استان بوشهر تردد کرده‌اند نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن که سه میلیون خودرو بود 40 درصد افزایش دارد.

وی ویژگی‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر را برشمرد و تصریح کرد: این استان علاوه بر داشتن سواحل زیبای خلیج فارس با 707 کیلومتر طول، دارای آثار و ابنیه‌های تاریخی منحصر بفرد و جاذبه‌های طبیعی است که هرساله شاهد حضور گسترده گردشگران به این استان هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تلاش، همدلی و وحدت میان مسئولان را موجب رفاه حال گردشگران در این ایام دانست و گفت: این خدمات باعث شد مدت اقامت مسافران در استان به‌ویژه در سه شهر بوشهر،گناوه و دیلم افزایش یابد و وجود رضایت‌مندی مسافران نشان از توجه به زیر ساخت‌های گردشگری استان است.

رستمی از روشنایی 15 کیلومتر از ساحل بوشهر خبر داد و افزود: در آستانه سال جدید برای بهره‌مندی بیشتر گردشگران از ساحل زیبای خلیج فارس 15 کیلومتر از ساحل بوشهر با نصب چراغ‌های تلسکوپی روشن شد و در این ایام ضمن ایجاد پارک‌های ساحلی، جاده‌های ساحلی و سلامت راه اندازی شد.

وی ایجاد کمپ‌های ثابت اسکان مسافران در سه شهر بوشهر ،گناوه و دیلم را یک ضرورت دانست و بیان کرد:با توجه به اینکه تخت‌های هتل ها و میهمانپذیرهای استان جوابگوی اسکان گردشگران نیستند لازم است کمپ‌هایی برای اسکان مسافران با امکانات و تجهیزات لازم در سه ماه اول سال در سواحل شهرها ایجاد شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در ادامه به برنامه‌های روز ملی خلیج فارس اشاره کرد و گفت: در این روز به پاس گرامیداشت روز ملی خلیج فارس برنامه‌های متنوعی از جمله همایش این روز در کنار ساحل خلیج فارس بوشهر، برافراشته شدن بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در ساحل خلیج فارس ، برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی هنری و راه اندازی موزه تاریخی دریانوردی برگزار می‌شود.

رستمی با قدردانی از الیاس کیامرزی، غلامحسین زارعی را به‌عنوان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر معرفی کرد.

انتهای پیام/66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول