اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی

پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی قزوین تجلیل شدند

به مناسبت گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی در مراسمی از پیشکسوتان و فعالان این عرصه در قزوین تجلیل شد‌.

پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی قزوین تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد کرم‌اللهی رئیس حوزه هنری استان قزوین در این مراسم با اشاره به اینکه هنرمندان نقش برجسته‌ای در راستای حرکت انقلاب دارند، اظهار داشت: هنر انقلاب اسلامی بر بستری از جان هنرمند نقش بسته است و هنرمندان تنها کسانی هستند که می‌توانند به بهترین شکل ممکن آثار خود را پیوسته به هنر انقلاب اسلامی پیوند بزنند‌.

وی با بیان اینکه هنرمندان نقشی بی‌بدیل در به تصویر کشاندن و شناسایی ارکان فرهنگی جامعه دارند، عنوان کرد: اگر قرار باشد به سمت هنر تعالی انقلاب اسلامی قدم برداشت، باید از هنرمندان این عرصه به بهترین شکل ممکن یاد کرده و کارهای آنان را به نسل‌های جوان جامعه معرفی کرد‌.

وی با اشاره به اینکه بدون شک ما به اساتید عرصه انقلاب اسلامی نیاز داریم، افزود: اگر می‌خواهیم برای ساختار فرهنگی شهر قزوین آبرویی طلب داشته باشیم، مجبور و مکلف هستیم ابزار و امکانات را فراهم کنیم تا هنرمندان این عرصه با آرامش خاطری بالاتر توانسته نقش‌های ماندگار خود را دنبال کنند‌.

رئیس حوزه هنری استان قزوین با اشاره به اینکه به طور قطعی ارتقای سطح هنر و فرهنگ شهر وابسته به هنرمندان آن است، اظهار داشت: اگر امروز برای عزیزان عرصه هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی دستی تکان می‌دهیم، برای این است که باید اقرار کرد که ما برای اعتلای هنر ناب و ماندگار انقلاب اسلامی به هنرمندان این عرصه نیاز داریم‌.

وی تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر انقلاب اسلامی را مناسب و لازم دانست و گفت‌: این حرکت به خودی خود موجب می‌شود که سالی یک‌بار به سراغ فعالان این عرصه برویم و یاد و نام این عزیزان را در مراسمی با شکوه گرامی بداریم‌.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه هنر و انقلاب اسلامی از جمله استاد مجید وفاپور پیشکسوت سرودهای انقلابی، احمد پیله‌چی و علی‌اکبر پگاه دو استاد برجسته خوشنویسی، حسین زارع‌پور و ابوالفضل دلزنده دو نقاش برجسته استان، امیر عاملی شاعر، محمدعلی حضرتی‌ها شاعر و پژوهشگر مشهور قزوین، یحیی عرشیها عکاس و نادر میرزایی و حسین شکیب‌زاده دو تن از نویسندگان برجسته استان قزوین تجلیل شد‌.

انتهای پیام/77004/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول