اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار برازجان خبر داد

کاشت 100 هزار نشاء گل اطلسی در برازجان

شهردار برازجان از کاشت 100 هزار نشاء گل اطلسی در برازجان خبر داد.

کاشت 100 هزار نشاء گل اطلسی در برازجان

کریم حسین‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: تلاش برای توسعه فضای سبز و زیباسازی خیابان‌ها و اماکن برازجان از اولویت‌های شهرداری است.

وی با اشاره به حجم و کیفیت فضای سبز برازجان افزود: فضای سبز در سطح شهر برازجان شامل 36 پارک، 40 فضای سبز حاشیه‌ای، 16 بلوار، 15 میدان و بیش از 20 منطقه از مسیل‌های سطح شهر است.

شهردار برازجان از کاشت 100 هزار نشاء گل اطلسی در برازجان خبر داد و خاطر نشان کرد: همچنان که به فصل خشک تابستان نزدیک می‌شویم، وجود گل‌های اطلسی در پارک‌ها و میادین و بلوارها زیبایی و آرامش روانی خاصی برای شهروندان در پی خواهد داشت و طی یکسال اخیر بیش از 100 هزار نشاء گل اطلسی در میادین و پارک‌ها و بلوارها توسط سازمان فضای سبز کشت شده است.

حسین‌آبادی تصریح کرد: بنا به تحقیقات علمی به عمل آمده، یک هکتار فضای سبز که 200 اصله درخت در آن کاشته شده باشد، 68 تن گرد و خاک را پس از هر بارندگی در خود جذب می‌کند و این امر نشان دهنده اهمیت فضای سبز است.

وی با بیان اینکه رطوبت نسبی موجود در یک فضای سبز 11 درصد بیشتر از محیط‌های عاری از درخت است ابراز داشت: وجود فضای سبز و زیبا علاوه بر تلطیف روح انسان‌ها در کاهش دما و آلودگی، بزهکاری‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

این مسئول گفت: شهرداری‌ها از منابع انسانی برای حضور در تمامی اجزای شهر برخوردار نیستند و در همین راستا شهرداری برازجان برای زیباسازی مناظر شهری و ایجاد فضای سبز به‌دنبال مدیریت محله‌ای، فرهنگسازی و ارتقای مشارکت عمومی در کاشت و نگهداری درختان است.

شهردار برازجان اذعان داشت: شهروندانی هستند که به‌طور مجدانه و داوطلبانه در کاشت و نگهداری فضاهای سبز شهری با مدیریت شهری همکاری می‌کنند که این امر قابل تقدیر است.

وی در پایان متذکر شد: امیدواریم تمامی شهروندان در این امر مهم با ما همکاری لازم را به‌عمل آورند تا هر چه سریع‌تر بتوانیم به استانداردهای لازم نزدیک شویم.

انتهای پیام/2452/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول