اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان مطرح کرد

وجود بیش از 56 هزار ورزشکار سازمان ‌یافته در کردستان

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به افزایش 6 هزار نفری ورزشکاران این استان در سال 91 گفت: در حال حاضر 56 هزار و 370 ورزشکار سازمان یافته در استان ثبت شده‌‌اند.

وجود بیش از 56 هزار ورزشکار سازمان ‌یافته در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهران تیشه‌گران شامگاه یکشنبه در یک نشست خبری میزبان جمعی از نمایندگان رسانه‌های گروهی کردستان در محل اداره‌کل ورزش و جوانان این استان بود.

وی در این جلسه با تشریح فعالیت‌های این اداره‌کل در سال گذشته به هدف‌گذاری برای انجام اقدامات مناسب طی سال 91 در صورت برخورداری از منابع انسانی و مالی لازم عنوان کرد: به لحاظ بهره‌مندی از نیروی انسانی در سطح مطلوبی قرار داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به تغییرات و جابه‌جایی‌های صورت گرفته در سطح هیئت‌های ورزشی استان این موارد را نیاز ورزش استان دانست.

تیشه‌گران با اذعان به کمبود اعتبار برای انجام طرح‌های این اداره‌کل تصریح کرد: تنها در آبان‌ماه سال 91 مبلغ 60 میلیون تومان بودجه به ورزش استان تعلق گرفت و ما هم ناچار با تقسیم این مبلغ در میان هیئت‌ها، به هر کدام از رشته‌های ورزشی اعتبار اندک 235 هزار تومان را تخصیص دادیم که کل توان این اداره‌کل برای رفع نیازهای هیئت‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز تاکنون 60 میلیون تومان به ورزش استان تزریق و بین 20 هیئت دارای بیشترین فعالیت و بازدهی تقسیم شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه با وجود تمام این کمبودها در خصوص اعزام تیم‌های ورزشی استان به مسابقات مختلف هیچ‌گونه کوتاهی صورت نگرفت خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم هر تیمی که به رقابت‌ها اعزام می‌شود باید در نهایت قدرت و برخورداری از شرایط در میدان حضور داشته باشد.

به دنبال جذب 500 میلیون تومان در سال 92 هستیم

تیشه‌گران با تأکید مجدد بر دریافت مبلغ ناچیز 60 میلیون تومان طی سال 91 اضافه کرد: این در حالیست که در سال 90، مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان به علاوه سهم ورزش استان از یک درصد بودجه ادارات به اداره‌کل ورزش تخصیص یافته بود.

این مسئول ابراز امیدواری کرد با توجه بیشتر وزارت ورزش حداقل مبلغ 500 میلیون تومان در سال جاری به ورزش استان تزریق شود تا یکبار دیگر شور و نشاط به این عرصه بازگردد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ادامه به ارائه آماری در خصوص عملکرد ورزش استان در سال گذشته پرداخت و گفت: با افزایش 6 هزار نفری تعداد ورزشکاران بیمه شده در سال 91، در حال حاضر 56 هزار و 370 ورزشکار سازمان یافته در کردستان وجود دارند که 40 هزار و 788 نفر از این تعداد را آقایان و 15 هزار و 582 نفر دیگر را بانوان ورزشکار تشکیل می‌دهند.

تیشه‌گران با بیان اینکه در سال 91، 85 مسابقه انتخابی انفرادی در استان برگزار شد تصریح کرد: در 105 رقابت قهرمانی سطح کشوری و منطقه‌ای نیز حضور فعال داشتیم.

وی تعداد رقابت‌های کشوری و منطقه‌ای برگزار شده به میزبانی کردستان را 17 مورد ذکر کرد و افزود: در مجموع مسابقات داخلی که ورزشکاران استان در آن شرکت داشتند در بخش انفرادی 177 مدال طلا، 141 نقره و 184 نشان برنز کسب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان کسب 19 عنوان قهرمانی، 10 مقام نائب قهرمانی و 12 رتبه سومی در رقابت‌های مختلف سطح کشور را ماحصل کار ورزش کردستان در بخش تیمی عنوان کرد.

به گفته این مسئول، در سال 91، 90 ورزشکار استان به اردوهای ملی دعوت شدند که از این تعداد 17 نفر به عنوان ملی‌پوش به مسابقات برون‌مرزی اعزام شدند.

تیشه‌گران حضور در 43 لیگ کشوری رشته‌های مختلف، میزبانی 22 دوره مسابقات لیگ کشور، شرکت 10 ورزشکار در بازی‌های جهانی، چهار نفر در رقابت‌های آسیایی و 32 ورزشکار در مسابقات بین‌المللی را دیگر دستاورد ورزشکاران کردستانی در سال 91 ذکر کرد.

وی میزبانی دو رقابت بین‌المللی دوچرخه‌سواری و ورزش‌های زورخانه‌ای، کسب شش نشان طلا، یک نقره، و دو برنز در رقابت‌های آسیایی و جهانی و همچنین تصاحب هشت مدال طلا، 11 نقره و هشت برنز در رقابت های بین‌المللی را اوج موفقیت ورزشکاران کردستانی عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد در سال 92 با بهره‌گیری از بودجه مناسب و همراهی ورزشکاران و هیئت‌ها شاهد رشد و بالندگی ورزش کردستان باشیم.

انتهای پیام/79012/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول