اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی:

تشکیل سازمان بازرسی در دولت از برنامه‌هایم خواهد بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تشکیل سازمان بازرسی در دولت با هدف نظارت بیشتر بر دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌هایم خواهد بود.

تشکیل سازمان بازرسی در دولت از برنامه‌هایم خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن رضایی در سالن آمفی‌تئاتر مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه نظارت بر دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی بسیار ضعیف است و شاید این به دلیل داشتن ابزار نظارتی در قوه قضائیه و نبودن این ابزار در مجریه است، اظهار داشت: بنده برای نظارت بیشتر بر این دستگاه‌ها سازمان بازرسی در دولت درست می‌کنم که منافاتی با قوه قضائیه نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچ مدیریتی در دنیا بدون نظارت تعریف نمی‌شود، اذعان داشت: ایران حسابداری و حسابرسی فوق‌ا‌لعاده ضعیفی دارد، مثلا مالکان بنگاه‌های اقتصادی دو دفتر حسابی یکی برای اداره مالیاتی یکی دیگر برای خودشان وجود دارد که این از مشکلات کشور است و بنده با نظم دادن به امور حسابرسی و حسابداری و آموزش دادن به آنان برخورد جدی با متخلفان می‌کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رتبه‌بندی افراد و بنگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد و بیان کرد: برخی مواقع فردی در مدت شش ماه به صورت غیر واقعی شرکت دایر می‌کند، سپس 2 میلیارد تومان وام می‌گیرد در صورتی که برخی جوان‌ها برای 10 میلیون تومان وام گرفتن باید مراحل بسیاری را انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه در دنیا برای دادن تسهیلات به افراد رتبه‌بندی و شماره‌بندی می‌شود تا به آنان طبق سابقه، تجریه و تخصص وام دهند، ابراز داشت: باید این روند در ایران نیز اجرا شود و بنده سیستم الکترونیکی حسابرسی و حسابداری که بسته نظارتی است اجرا می‌کنم.

وی با اشاره به نقاط مثبت و ضعف دولت دهم گفت: پنج نقطه مثبت این دولت را با اصلاح کردن ادامه می‌دهم که هدفمند کردن یارانه‌ها، سهام عدالت، مسکن مهر، سفرهای استانی از جمله این نقاط است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام کمتر استفاده شدن از نخبگان و کارشناسان را از اشکال‌های اساسی دولت دهم دانست و افزود: بنده از بالا مانند وزارتخانه تا پایین از جمله فرمانداری و استانداری در سیستم دولتی از نخبگان کشوری استفاده می‌کنم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بنده در کنار وزارتخانه نفت که به صورت رسمی فعالیت می‌کند، یک وزارتخانه دیگری با عنوان اتاق فکر انرژی راه‌اندازی می‌کنم تا در این اتاق اساتید، نخبگان و کارشناسان متخصص و با تجربه حضور یابند تا با ارائه ایده و ابتکار به وزارت نفت در اجرای برنامه‌ها و برطرف کردن مشکلات کمک به‌سزایی کند.

رضایی ابراز داشت: بزرگترین مشکل دولت دهم این است که هر کسی در جای خودش قرار ندارد تا بتواند به نحو احسن از تجربه و کارایی کارشناسان استفاده کند و بنده با به کارگیری از نخبگان کشوری این مشکل را برطرف می‌کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: کنترل گرانی و بیکاری، ارائه یارانه سبز کشاورزی، محیط کسب و کار و کارآفرینی را از برنامه‌های مهم بنده در راستای برطرف کردن تحریم اقتصادی و موج طوفان کالای چینی است.

این مسئول اضافه کرد: بنده برای اجرای این برنامه‌ها تلاش مضاعفی کردم و ساعت‌ها پیرامون اجرای آن زمان صرف کرده‌ام و به مدت 15 سال در کمیسیون‌های مختلف بررسی شده است و مطمئنا با اجرای این برنامه‌ها می‌توانم مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ائتلاف چند بار از من دعوت کرده تا در بینشان حضور یابم، ولی من نپذیرفتم البته بنده با ائتلاف مخالف نیستم.

وی یادآور شد: امروز می‌خواستند چند استاد با بنده مناظره کنند و من مشتاقانه با این برنامه موافق بودم و اعتقاد دارم باید جلسه‌ای با حضور 100 نفر از نمایندگان مجلس، دولت‌ها، اساتید دانشگاه و حوزه تشکیل شود تا بنده با سئوال پرسیدن نخبگان به آنان جواب بدهم و حاضران این جلسه داوری کنند.

رضایی با بیان اینکه در ولایتی بودن نوعی آزادگی نهفته است، ابراز داشت: انسان ولایی نوعی آزادمنش است و باید چشمش به مسائل مختلف باز باشد و زمانی که احساس خطر کرد به رهبری بگوید و بعد از اینکه تصمیم‌گیری شد باید تسلیم این تصمیم باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: مقام معظم رهبری یک رأی بیشتر ندارد و ایشان رأی دادنشان را به کسی نمی‌گوید، ولی برخی افراد به عنوان وکیل مدافع که معلوم نیست از کجا پیدا می‌شود اذعان می‌کنند که به فرد خاصی رأی داده‌اند که این رفتارها در کشور ما درست نیست.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول