اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعیدی کیا در جمع خبرنگاران:

‌40 سال سابقه ‌خدمت در 4 دولت ‌دارم/ائتلاف‌ها زود‌رس است

سعیدی‌کیا کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: ‌بنده با بیش از 40 سال سابقه فعالیت و خدمت وارد صحنه شدم و در چهار دولت خدمتگزار بودم‌.

‌40 سال سابقه ‌خدمت در 4 دولت ‌دارم/ائتلاف‌ها زود‌رس است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد سعیدی‌کیا دقایقی پیش در نشستی خبری با اشاره به نقاط ضعف و قوت دولت کنونی اظهار کرد: از نقاط قوت این دولت می‌توان به اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد که البته به خوبی در اجرا موفق نبود.

وی سفرهای استانی را از دیگر نقاط قوت دولت احمدی‌نژاد خواند و افزود: سفرهای استانی می‌توانست بیشتر مثمر‌ثمر باشد؛ از جمله نقاط ضعف دولت کنونی نیز می‌توان به طرح‌های ناتمامی اشاره کرد که در استان‌های وعده داده شده بود ولی به سرانجام نرسید.

کاندید‌ای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: همچنین وضعیت بد اقتصادی، تورم بسیار زیاد و گرانی‌ها به اشتغال افزایش فساد اداری و عدم کنترل بازار نیز از دیگر نقاط ضعف این دولت بود.

وی تصریح کرد: بنده با بیش از 40 سال سابقه فعالیت و خدمت وارد صحنه شدم و در چهار دولت خدمتگزار بودم؛ بنده به هیچ عنوان گروه‌گرایی و حزب‌گرایی نکردم و قطعا در صورت رای آوری از همه افرادی که توان کار را داشته و وفادار به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی باشند استفاده می‌کنم.

وی تاکید کرد قطعا در دولت یازدهم از تمام فرهیختگان کشور که دارای مدیریت و تجربه قوی هستند استفاده خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع مسکن اذعان داشت: در صورت رای آوردن در دولت یازدهم برای دو دهک اول جامعه که حتی توانایی بازپرداخت وام را ندارند به گونه‌ای از توسط کمیته امداد و خیرین کمک می‌کنیم که خانه دار شوند؛ همچنین برای دهک‌های سه و چهار و پنج و بخشی از دهک شش مسکن مهر تعریف می‌شود چرا که تا حدودی توانایی بازپرداخت اقساط را دارند.

سعیدی‌کیا متذکر شد: البته طرح مسکن مهر طرح خوبی بود که باید با اصلاح اشکالات ادامه پیدا کند؛ باید قطعا به دهک‌های بالاتر نیز توجه داشته باشیم. کاندیدا‌ی انتخابات‌ ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به میتینگ 100 هزار نفره دولت در ورزشگاه آزادی اظهار کرد در انجام این میتینگ توفیق خاصی نصیب برگزار کنندگان آن نشد البته قطعا دولت می‌توانست مراسم تجلیل از خادمان سفر را به صورت جمع و جورتر و با هزینه کمتر برگزار کند.

*برای گرم کردن صحنه نیامده‌ام

سعیدی کیا در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به طور مستقل آمدم و تا آخر مستقل می‌مانم بنده برای گرم کردن صحنه نیامدم و قطعا تا آخر می‌مانم.

وی با اشاره به ائتلاف‌های موجود اصولگرایان گفت: این ائتلاف‌ها زود‌رس است چرا که باید بعد از اعلام نظر شورای نگهبان شکل می گرفتند و آن موقع اعلام می‌کردند.

وی همچنین با اشاره به گروه انحرافی در دولت اظهار کرد: زمانی که مقام معظم رهبری به رئیس جمهور نامه نوشتند که این شخص صلاحیت پست های کلیدی را ندارد 10 نفر از اعضای هئیت دولت در همین راستا طی نامه‌ای اعلام حمایت از فرمایشات حضرت آقا کرده و نسبت به این اقدام رئیس جمهور انتقاد خود را اعلام کردند.

*با اجبار نمی‌توان افراد را صاحب حجاب کرد

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه باید یک بستر فرهنگی اسلامی مناسب در کشور فراهم شود یاد آور شد: حجاب وسیله عفاف است ولی باید توجه داشت که با اجبار نمی‌توان افراد را صاحب حجاب کرد چرا که اگر با اجبار باشد منجر به عفاف نمی‌شود لذا باید با کار فرهنگی و با همکاری همه دستگاه های مرتبط این اقدام را انجام دهیم؛ از طرفی باید نهاد خانواده را نیز در فرهنگ سازی ها توجه ویژه کنیم تا انشاءالله عفاف و حجاب محقق شود.

*مردم از من شناخت نسبی دارند/ به نتیجه کار امیدوارم

سعیدی کیا با بیان اینکه بیش از 26 سال در رده های مدیریتی بالای کشور فعالیت کردم گفت: بنده هر استانی را از 30 تا پنجاه، شصت بار سر زدم و حتی با بسیاری از روستاها را نیز آشنایی کامل دارم بنابراین مردم از بنده شناخت نسبی داشته و هم از کشور و مردم کاملا شناخت دارم. معتقدم با این سفرها شناخت مردم نسبت به بنده نیز روز به روز تقویت می‌شود؛ با وضع موجود به نتیجه کار امیدوارم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون هدفمندی یارانه ها اظهار کرد: هدفمندی یارانه‌ها کار خوبی بود که انجام شد البته در اجرا به دلیل عدم رعایت سهم ها و زمان بندی‌ها با مشکل مواجه شد .

وی تصریح کرد: سهم مردم سهم تولید کننده ها و سهم دولت را در اجرای این قانون رعایت نکردیم و لذا تزریق منابع مالی بدون زمان بندی سبب تورم در کشور شد.

سعیدی کیا اظهار کرد: باید هدفمندی یارانه ها را پرداخت کنیم اما نقدی آن باعث تورم شده و باید جایگزینی برای آن داشته باشیم که ما نیز این کار انجام داده و جایگزینی برای آن در نظر گرفته ایم. درعین حال باید به دو دهک اول پرداخت نقدی صورت گیرد.

کاندیدای یازدهم انتخابات ریاست جمهوری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه جهاد سازندگی را نهاد بسیار موثری در کارهای کشور می‌دانم تاکید کرد: ما خودکفایی گوشت و مرغ را مدیون جهاد سازندگی هستیم و این خود کفائی ها محصول کار و روحیه جهادی بوده است؛ من تکنوکراتی نبودم که با ابزار تکنوکراتی کار کنم بلکه با روحیه جهادی فعالیت کردم.

سعیدی کیا خاطر نشان کرد: باید جهاد سازندگی را احیا کنیم که البته این اقدام به تعامل قوی با مجلس نیز نیازمند خواهد بود.

‌انتهای پیام/70003/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول