اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز:

مرکز شهر شیراز به عبور و مرور پیاده اختصاص یابد

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز گفت: به جای آن که مرکز شهر جولانگاه خودروهای شخصی باشد که حتی روان و اعصاب خود صاحبان خودرو را دچار اختلال کند می‌توان مرکز شهر را به عبور و مرور مردم اختصاص داد.

مرکز شهر شیراز به عبور و مرور پیاده اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی مصلی نژاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دنیا این تفکر منسوخ شده که برای روان‌سازی عبور خودروها به طور مرتب بزرگراه ایجاد شده و پل عابر پیاده ضرورت پیدا کند، چراکه با این روش باید تمام خانه‌ها را تخریب کرد تا خیابان کافی ایجاد شود.

وی افزود: در دنیای امروز بسیاری از کشورها اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها را تخریب کرده به جای آن حمل و نقل عمومی و پیاده‌راه ایجاد می‌کنند.

مصلی نژاد برای گفته خود مثال آورد و بیان کرد: پیاده‌راه شدن خیابانی مانند رودکی یا عفیف آباد در شیراز با تعداد بسیاری رستوران سنتی، هتل و فضای آرامش و عبادت در کاهش آلودگی و زیباسازی موثر است.

وی ادامه داد: به جای آن که مرکز شهر جولانگاه خودروهای شخصی باشد که حتی روان و اعصاب خود صاحبان خودرو را نیز دچار اختلال کند می‌توان مرکز شهر را به عبور و مرور مردم اختصاص داد.

این مسئول شهری اضافه کرد: زمانی آنقدر این تفکر غیرعلمی بزرگراه‌سازی فراگیر شده بود که حتی می‌گفتند رودخانه خشک شیراز را به اتوبان تبدیل کنید.

وی خاطرنشان کرد: در سئول بعد از 20 سال اتوبان ساخته شده به جای یک رودخانه را تخریب کرده و تنها چند ستون را به عنوان نماد دوران ماشینیسم نگاه داشتند و این مسیر را به فضای سبز و خط ویژه دوچرخه بدل کردند.

به گفته وی، در مدیریت شهری باید شرایطی ایجاد شود که مردم زندگی کنند نه اینکه تعداد خودروها افزایش یابد.

مصلی نژاد بیان کرد: زمانی در شیراز مطالعات ترافیکی به توسعه شریان‌ها خلاصه می‌شد اما امروز کلان‌شهرهای دیگر زمانی از ما در مورد شاخصه‌های ترافیکی سئوال می‌کنند می‌پرسند در شیراز چند پیاده‌راه دارید.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز ابراز داشت: اگر قرار باشد به طور مرتب جزئیاتی را باعث به تعویق افتادن طرح ترافیک کنیم تا سال‌ها بعد اتفاقی نمی‌افتد در حالی که امور اساسی انجام شده و برخی جزئیات در زمان قابل رفع است.

وی در ادامه گفت: در هیچ جای دنیا رفتن به مرکز شهر بر اساس میل افراد نیست بلکه شهروندان باید برای این کار برنامه داشته و از سهم خود در هفته استفاده کنند.

مصلی نژاد ابراز داشت: خیابان 17 شهریور و مجموعه بازار تهران به پیاده‌راه تبدیل شده و مجموعه‌ای زیبا، روح‌بخش و گردشگر‌پذیر را فراهم آورده که به ارتقای بهجت درونی شهروندان و کاهش خشونت کمک می‌کند.

به گفته وی تمام محدوده طرح ترافیک شیراز در نظارت دوربین‌های ترافیکی قرار گرفته و هشت گیت به دوربین ثبت تخلف و پلاک‌خوان برای تفکیک زوج و فرد مجهز شده است.

مصلی نژاد افزود: تجهیز گیت‌های ورودی به دوربین‌های ویژه شمارشگر از آن رو است که برای مطالعات و برنامه‌ریزی ترافیکی آمار دقیق و زمان ورود و خروج و اوج بار ترافیکی محاسبه شود.

به گزارش فارس، اظهارات مدیرعامل سازمان ترافیک شهر شیراز چند سال پیش در یکی از سمینارهای ویژه ترافیک شهری توسط کارشناسان ترافیک مطرح شده بود که پس از آن مجلد و کتاب شد.

انتهای پیام/ 2448‌/ش‌40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول