اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم افتتاحیه «اتاق فکر نخبگان و شهرداری» صورت گرفت

تجلیل شهردار شیراز از اعضای شورای شهر

شهردار شیراز در مراسم افتتاحیه «اتاق فکر نخبگان و شهرداری شیراز» با تجلیل از شورای شهر فعلی این شهر به بیان ویژگی‌های نامزدهای عضویت در شوراها پرداخت.

تجلیل شهردار شیراز از اعضای شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌رضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه «اتاق فکر نخبگان و شهرداری این شهر»، با اشاره به ثبت نام از داوطلبان ورود به شورا‌های اسلامی شهر و روستا، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از کسانی که می‌خواهند عضو شورای اسلامی شهر شیراز باشند، درخواست دارم که اگر نخبه هستند وارد عرصه شوند.

وی افزود: بالاخره در جمعیت یک‌میلیون و 500 هزار نفری شیراز، می‌شود 21 نخبه خوب تربیت کرد و توجه داشت این شهر متعلق به آیندگان است و افرادی که نخبه هستند برای آن باید برنامه‌ریزی کنند و اگر چنین شرایطی را ندارند، به متخصصان امر و برنامه‌های نوشته‌ شده احترام بگذارند.

پاک‌فطرت ادامه داد: مردم به نخبگان رای دهند و نخبه بودن تنها در داشتن مدارک دانشگاهی نیست که این خود، جزئی کوچک از شرایط نخبه بودن است و اگر نخبگان وارد شورای اسلامی شهر ما شوند، می‌توانند تحولی بزرگ به وجود آورند و می‌توانیم به سمت شهر خلاق پیش برویم.

این مسئول در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چندی پیش استاندار فارس عنوان کرده بود که شورا‌های شهر موفق نبوده‌اند و در کنار آن انتقاداتی از این شورا‌ها داشته است، بیان داشت: اگر چنین بود احمدی‌نژاد به قدرت نمی‌رسید و این عملکرد و فعالیت شورا‌های اسلامی شهر و روستا بود که باعث شد وی رئیس جمهور شود و منظور استاندار از این جمله چیز دیگری بوده است.

شهردار شیراز اضافه کرد: منظور استاندار از این جمله، شورا‌های اسلامی کلان‌شهر‌ها نبوده بلکه وی به این شورا‌ها در شهر‌های کوچک و روستا‌ها اشاره کرده‌ است.

این منتخب شورای شهر شیراز ادامه داد: باید توجه داشت که برخی از تخلفات به وجود آمده، در تمام سیستم مدیریت کشور وجود دارد و در کل عملکرد شورا‌ها مثبت بوده است و باید از آن‌ها تشکر کرد.

پاک فطرت همچنین بیان داشت: باید نخبگان وارد شورای اسلامی شهر شوند چرا که ورود آن‌ها ما را به سمت شهری خلاق پیش می‌برد و از ویژگی‌های آن این است که نخبگان برای آن تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کرده و چشم‌اندازی برای 20 سال آینده شهر را تدوین می‌کنند.

وی افزود: ویژگی دیگر شهر خلاق، حرکت آن به سمت توسعه پایدار و همه‌جانبه است و سیستم‌هایی مانند حمل و نقل به بهترین شکل به کار خود ادامه می‌دهد و عدالت اجتماعی در این شهر به جایگاه والایی رسیده است.

این مسئول در ادامه گفت: شهر خلاق شهری است که مردم در آن احساس آرامش دارند و در حقیقت زمانی یک شهر می‌تواند خلاق باشد که افرادی که می‌توانند خلاقیت ایجاد کنند در آن به کار بپردازند.

شهردار شیراز با اشاره به اتاق فکر نخبگان و سازمان متبوع خود، خاطرنشان کرد: این اتاق در آینده تحولی را در کلان‌شهر شیراز به وجود می‌آورد و لازم بود که این اقدام در سال‌های پیش صورت می‌گرفت و هم‌اکنون شهرداری شیراز با 50 نخبه همکاری و تعامل دارد که چند تن از این افراد مشاور و بازرس ویژه هستند و برای ما تنها استفاده از اندیشه آن‌ها اهمیت دارد و به کار در مکان و زمان محدود و مشخص، محدود نیستیم.

پاک فطرت ادامه داد: در تمام معاونت‌ها و مناطق شهرداری شیراز، اتاق فکر جداگانه‌ای وجود دارد و ریاست این اتاق‌ها به عهده مدیر بخش مربوط است و ما همواره بر حمایت و به کارگیری نخبگان تاکید داشته‌ایم.

در ادامه این مراسم، رئیس بنیاد نخبگان فارس با اشاره به این‌که این اتاق فکر، نتیجه تفاهم‌نامه میان سازمان متبوع خود و شهرداری شیراز است، تصریح کرد: پس از تهران، این استان فارس است که حرف اول را در تعداد نخبگان می‌زند چراکه یک‌هزار و 157 نخبه در حمایت بنیاد نخبگان فارس قرار دارند و این در حالی است که در برخی استان‌های کشور، 10 یا 15 نخبه در حمایت بنیاد نخبگان استان خود قرار دارند.

علی خلفی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته از میان 40 استاد فرهیخته در سراسر کشور، شش استاد و امسال از 32 استاد برگزیده کشوری، هشت استاد از دانشگاه‌های شیراز، انتخاب شدند که این خود نشان از ظرفیت بالای فارس دارد و در صورتی که رسانه‌ها بنیاد نخبگان استان ما را بیشتر به مردم شناسانده و برنامه‌های این بنیاد در جامعه رسوخ کند، شاهد دو برابر شدن تعداد نخبگان فارس در سال آینده خواهیم بود.

انتهای پیام/2448/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول