اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انجمن علمی مهندسی شیمی و نفت صورت گرفت

برگزاری نمایشگاه اختراعات در دانشگاه پیام‌نور شیراز

به همت انجمن علمی مهندسی شیمی و نفت، نخستین نمایشگاه اختراعات در دانشگاه پیام‌نور شیراز برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه اختراعات در دانشگاه پیام‌نور شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور شیراز، این نمایشگاه به مدت سه روز و با هدف آشنایی دانشجویان با طرح‌ها و اختراعات در زمینه شیمی و نفت، آشنائی با طرح‌ها و ایده‌های مخترعان این استان، ایجاد انگیزه و فراهم آوردن فرصت برای دانشجویان علاقمند به پژوهش و اختراع و آموزش نحوه ثبت اختراع برگزار شد.

در این نمایشگاه دانشجویان با طرز ساختن، فرآوری و کارکرد پنج اختراع در حوزه شیمی با عناوین لباس ضد چاقو، پودر جوش فضایی، مایع ضدضربه و ضدانفجار، پلیت برد منعطف الکتریکی و رنگ «u.v» ماورای بنفش آشنا شدند.

در خبر دیگری از همین منبع، عنوان‌ شده مسابقات گلایدرهای دست پرتاب با حضور دانشجویان رشته مکانیک و هوا و فضای دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.

در این ‌سری از مسابقات هشت تیم سه نفره متشکل از دانشجویان رشته مکانیک و هوا و فضای دانشگاه پیام نور شیراز به مدت یک روز در سالن ورزشی شهید شاه‌چراغی این دانشگاه به رقابت پرداختند.

این مسابقات طبق آخرین آیین‌نامه‌های مسابقات کشوری و با حضور داورانی از اساتید دانشگاه و با هدف ایجاد علاقمندی و سوق دادن دانشجویان نخبه و بالقوه دانشگاه به سمت صنعت هوا و فضا و ایجاد فضای کارهای عملی در کنار مفاهیم تئوری و همچنین انتخاب دو تیم برتر دانشگاه برای اعزام به مسابقات گلایدر دست پرتاب دانشگاه امیر کبیر تهران انجام شد.

در مرحله نخست، گلایدرها توسط اساتید دانشگاه و داوران مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفتند و در مرحله بعد به انجام تست‌هایی مانند وزن گلایدر و طول بال و برد بیشینه پرادخته شد و گلایدرهای دانشجویان با توجه به معیارهای زمان و برد پرواز، زیبایی طراحی و ساخت مورد ارزیابی قرار گرفتند و تیم برگزیده اعلام شد.

در این دوره از مسابقات تیم دانشجویی شهید دوران و تیم دانشجویی «آسمان» به ترتیب مقام‌های اول و دوم را کسب و به مسابقات کشوری امیر کبیر معرفی شدند.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول