اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز:

مرکز شیراز‌ برای تردد گذری نیست

مدیر اجرایی طرح محدوده ترافیک شیراز گفت: مرکز شهر شیراز محدوده تجارتی زیارتی است و نباید از آن برای تردد گذری استفاده کرد.

مرکز شیراز‌ برای تردد گذری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا امین بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استاندار فارس در 22 اسفند ماه سال گذشته برای اخذ مصوبه وزارت کشور نامه ارسال کرد.

وی افزود: برای اجرای طرح ارشادی که به منظور خودارزیابی پلیس و آشنایی مردم با نحوه اجرا عملیاتی می‌شود، مصوبه وزارت کشور نیاز نیست.

امین تصریح کرد: پس از آن که مرحله نخست طرح انجام شد و ارزیابی صورت گرفت، مصوبه وزارت کشور نیز مانند شهرهای کرمانشاه یا مشهد می‌رسد اما در استان تصمیم‌گیری می‌شود که از این مجوز چه زمانی استفاده شود که آمادگی لازم به وجود آمده باشد.

به گفته وی، فرمانده نیروی انتظامی کشور این طرح را تعاملی بین پلیس و مردم می‌دانند و شهرداری تنها در مورد فراهم کردن پارکینگ و بستر فیزیکی طرح ترافیک وظیفه دارد و از این به بعد نیروی انتظامی است که وارد عمل می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله ارشادی مردم رفتار ترافیکی خود را مورد بازنگری قرار می‌دهند و تجربه می‌کنند که برای رفتن از شمال به جنوب شیراز به‌ اجبار نباید از معابر مرکزی شهر مانند خیابان‌های مشیر و نادر استفاده کرد بلکه مرزهای محدوده این تردد را تامین می‌کند.

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز خاطرنشان کرد: مرکز شهر محدوده تجارتی زیارتی است و نباید از آن برای تردد گذری استفاده کرد.

امین بیان کرد: تنها در مرحله اعمال قانون توسط پلیس، مصوبه وزارت کشور نیاز است چرا که در مرحله ارشادی تذکر در مورد محدوده، اطلاع‌رسانی و راهنمایی شهروندان توسط ماموران، توزیع تراکت، تابلوهای نصب شده و ... انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: پلیس در ایام نوروز خیابانی را می‌بندد و تردد از معابری را محدود می‌کند و مرحله نخست طرح ترافیک نیز به همین صورت است و در خود این استان در مورد آن تصمیم گرفته می‌شود.

3 نصفه روز محدودیت را اینقدر سخت تلقی نکنیم

این مسئول شهری در ادامه ابراز داشت: پس از مرحله ارشادی و فرا رسیدن اجرای زوج و فرد نیز چهار روز هفته تردد در محدوده مرکزی به طور کامل آزاد است و تنها در سه روز و فقط از صبح تا ظهر محدودیت تردد وجود دارد که امر سخت و غیرممکنی نیست.

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز در ادامه گفت: در زمان زوج و فرد نیز کارمندان، بیماران، معلولان و مشاغل خاص و ساکنان محدوده مجوز عبور دارند و مشکلی پیش نمی‌آید.

امین افزود: مردم شیراز از طریق نمایندگان خود در شورای شهر دو سال است که تقاضای اجرای طرح ترافیک را دارند، ساکنان محدوده مرکزی شهر از دست آلودگی، سر و صدا و مشکلات تردد به سبب حجم خودروی عبوری به جان آمده‌اند و اصرار شهرداری برای پیگیری خواست شهروندان است.

وی ادامه داد: برخی در مورد وضعیت تردد مسافران و زائران شیراز در طرح ترافیک سئوال می‌کنند و پاسخ این است که این افراد نیز باید ساعات طرح را رعایت کنند چنانکه در شهر مشهد از 26 اسفند ماه و در اوج شلوغی ورود زائر و مسافر طرح ترافیک اجرا شد.

امین خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کرمانشاه نیز از یک ماه پیش محدودیت زوج و فرد در محدوده مرکزی در حال اجرا است اما در شیراز هنوز بعد از یک سال دنبال اما و اگرهای احتمالی هستیم.

وی تصریح کرد: 25 سال طرح ترافیک در تهران اجرا و تنها هشت سال است که خطوط «بی آر تی» در این شهر راه‌اندازی شده است و این امر نشان می‌دهد که می‌توان طرحی را اجرا به مرور نواقص را برطرف کرد.

ساخت بزرگراه و روگذر سقف دارد

وی در ادامه ابراز داشت: قرار نیست که شیراز شهر بزرگراهی شود و در هر شهری بنابر قواعدی می‌توان روگذر و زیرگذر ایجاد کرد بنابراین افرادی که عنوان می‌کنند معابر برای اجرای خط ویژه اتوبوس کم‌عرض است باید توجه کنند که تعریض معابر نیز استانداردی دارد و نمی‌توان تمام خیابان‌ها را بزرگراه کرد.

امین تصریح کرد: ما می‌گوییم که در تاریخ ثبت شود، تنها راه نجات شیراز اجرای طرح ترافیک است و به غیر از این، روند ترافیک به جایی می‌رسد که دیگر امکان هیچ حرکتی نه برای خودروی شخصی و نه عمومی باقی نماند.

اتوبوس باید سریع‌ترین وسیله تردد شهری باشد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری شیراز نیز در این نشست گفت: سال گذشته برای اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز برنامه‌ریزی و زمان‌بندی را اعلام کردیم که از ابتدای مرداد ماه انجام شود.

حسام قلعه دار افزود: بر اساس صلاحدید نیروی انتظامی و شورای ترافیک اشکالاتی بیان شد و گفتند در ماه رمضان طاقت مردم کم است و طرح را اجرا نکنید.

وی ادامه داد: مرداد ماه تمام شد و دوباره اعلام آمادگی کردیم گفتند شهریور فصل ورود مسافران است و باید خطوط ویژه کامل شود.

قلعه دار تصریح کرد: خطوط ویژه را شبانه کامل کردیم گفتند پارکینگ روباز باید مسقف شود، پارکینگ‌ها مسقف شد اما باز گفتند ابتدای مهر فصل مدارس است.

وی اضافه کرد: استاندار فارس در شورای ترافیک مطالعه اجرایی خطوط ترافیک را درخواست کرد که ظرف یک ماه انجام و پس از تصویب شورا ارائه شد و برنامه خطوط ویژه را نیز تحویل دادیم و اولویت ماهی یک خط را دقیق تشریح کردیم.

به گفته وی؛ در حال حاضر نیز نرده‌گذاری، برداشتن روفوژ و سایر موارد در مراحل نهایی است و در زمینه آموزش همگانی نیز برنامه‌های مفصلی برگزار شده و می‌شود.

قلعه دار خاطرنشان کرد: این وضعیت که اتوبوس 12 متری با 40 تا 50 مسافر یک متر یک متر به همراه خودروهای تک‌سرنشین جلو برود قابل ادامه نیست و باید به جایی برسیم که مانند تهران حتی تجار و افراد مرفه خیابان ولیعصر نیز خطوط سریع اتوبوس را به خودروی شخصی ترجیح دهند.

انتهای پیام/2448/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول