اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی

طرح احیای 33 هزار هکتار از اراضی خوزستان به بهره‌برداری رسید

طرح احیای 33 هزار هکتار از اراضی استان خوزستان با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و جمعی از مسئولان محلی در شهرستان باوی به بهره برداری رسید.

طرح احیای 33 هزار هکتار از اراضی خوزستان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، سیدرحیم سجادی در آیین بهره برداری از 33 هزار هکتار از اراضی خوزستان که با حضور جمعی از مسئولان محلی انجام شد، اظهار کرد: این طرح که شامل 33 هزار هکتار از 49 هزار هکتار تعهدات مهر ماندگار مربوط به شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی خوزستان از طرح سفر ویژه مقام معظم رهبری بوده توسط موسسه جهاد نصر وابسته به وزارت جهاد کشاورزی به اجرا درآمده است.

*ایجاد 27 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم

وی با اشاره به بهره‌برداری از این طرح همزمان با دور چهارم سفرهای هیئت دولت خاطرنشان کرد: افزایش تولیدات کشاورزی به میزان 850 هزار تن در سال، افزایش درآمد حاصل از تولیدات به میزان یک هزار و 469 میلیارد ریال در سال، ایجاد 27 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم و جلوگیری از مهاجرت روستاییان از نتایج طرح 49 هزار هکتاری مهر ماندگار است.

*احیا و مستعدسازی 550 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام

معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: هم اکنون طرح احیا و مستعدسازی 550 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان‌های خوزستان و ایلام در حال اجرا است که 49 هزار هکتار آن مربوط به طرح مهر ماندگار است که امروز 33 هزار هکتار آن با تلاش جهادگران موسسه جهادنصر به بهره برداری رسیده است.

*بازدهی آبیاری از 30 درصد به 54 درصد خواهد رسید

وی ادامه داد: با بهره برداری از طرح احیای 550 هزار هکتار که 500 هزار هکتار آن مربوط به خوزستان و 50 هزار هکتار آن مربوط به استان ایلام است بازدهی آبیاری از 30 درصد به 54 درصد خواهد رسید که در نتیجه موجب صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی و همچنین افزایش سطح زیرکشت خواهد شد.

انتهای پیام/72001/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول