اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آخرین گزارش فارس از زلزله دشتی

اسکان موقت زلزله‌زدگان / بسیج ادارات در شهر شنبه / حضور نماینده هیئت دولت

آخرین گزارش‌ها از مناطق زلزله‌زده در شهرستان دشتی از اسکان موقت زلزله‌زدگان، حضور دستگاه‌های اجرایی در مناطق و بازدید نماینده هیئت دولت از مناطق زلزله‌زده حکایت دارد.

اسکان موقت زلزله‌زدگان / بسیج ادارات در شهر شنبه / حضور نماینده هیئت دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، با تدفین قربانیان حادثه زلزله در شهرستان دشتی در روز گذشته و آماده سازی مناطق زلزله‌زده برای بازسازی، وضعیت مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی وارد مرحله تازه‌ای شده است.

تلاش‌های امدادرسان‌ها از بسیج، سپاه، نیروی دریایی ارتش، هلال احمر، نیروهای مردمی و ... همچنان در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد و ارسال اقلام مورد نیاز مردم به سمت شهرها و روستاها زلزله‌زده ادامه دارد.

مسئولان ارشد استان بوشهر نیز شب گذشته در نشستی کاربردی تصمیمات خوبی برای تسریع در روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان گرفتند.

ایجاد سایت ادارات استان بوشهر در شهر شنبه

استاندار بوشهر گفت: برای تسریع در خدمات‌رسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده، سایت اداری استان در شهر شنبه تشکیل خواهد شد.

حسنوند تصریح کرد: برای بازسازی مناطق زلزله‌زده نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های زیربنایی مثل آب، برق، گاز، مخابرات و ... هستیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مردم از ما در جایگاه برادری و نه مسئول، توقع همکاری دارند، گفت: باید زمان بازسازی مناطق زلزله‌زده را کم کرده تا رضایت خدا و شادی دل مردم را به همراه داشته و توشه‌ای برای آخرتمان شود.

تمام راه‌های‌ روستایی در مناطق زلزله‌زده دشتی بازگشایی شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: تمام راه‌های روستایی در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی بازگشایی شده است.

علیرضا صفایی اظهار داشت: در جریان زلزله شهرستان دشتی راه 19 روستا مسدود شده بود که با تلاش اکیپ‌های راهداری بازگشایی شد و اکنون تردد به راحتی در این مناطق صورت می‌گیرد.

وی افزود: 100 راهدار با استفاده از 40 کامیون، 9 دستگاه لودر، چهار دستگاه بولدوزر در بازگشایی راه‌های مواصلاتی روستاهای زلزله‌زده فعالیت داشتند.

64 کلاس درس در مناطق زلزله‌زده تخریب شده است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: مجموعا 64 کلاس درس در قالب 15 واحد آموزشی در مناطق زلزله‌زده تخریب شده است.

مرتضی رئیسی اظهار داشت: حادثه‌ای که در استان بوشهر رخ داده موجب تاسف و تاثر همه مردم ایران است و به خانواده‌هایی که داغدار شده‌اند تسلیت می‌گویم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطر نشان کرد: حجم خرابی در شهر شنبه بالا است به طوری که هم ساختمان‌های غیردولتی و هم ساختمان‌های دولتی خسارات بالایی دیده‌اند.

رئیسی که به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش در مناطق زلزله‌زده بخش شنبه حضور یافته است افزود: مجموعا 64 کلاس درس در قالب 15 واحد آموزشی تخریب شده است.

اسکان موقت زلزله‌زدگان

استاندار بوشهر از اسکان موقت زلزله‌زدگان و انتقال مصالح برای بازسازی واحدهای تخریبی در شهرستان دشتی خبر داد.

فریدون حسنوند با بیان اینکه زلزله‌زدگان اسکان موقت شدند، تصریح کرد: برق 20 روستا قطع بوده که خوشبختانه هم اکنون تمام روستاها برق‌دار شده‌اند.

استاندار بوشهر در ادامه تصریح کرد:  همچنین 2 هزار و 500 انشعاب برق وجود داشته که 600 انشعاب آن معیوب شده بود.

وی با تاکید بر اینکه آب اهالی روستاهای زلزله‌زده هم اکنون وصل شده است، خاطرنشان کرد: 3 هزار و یک‌صد خانه در شهرها و روستاهای زلزله‌زده کاکی و شنبه تخریب شده بوده که شامل 50 روستا می‌شود.

حسنوند گفت: برای بازسازی مناطق زلزله‌زده، بنیاد مسکن خرید میلگرد و سیمان را آغاز کرده و به زودی به این منطقه منتقل می‌شود.

حضور نماینده هیئت دولت در مناطق زلزله‌زده

نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از ورود به فرودگاه بوشهر مورد استقبال استاندار و مسئولان این استان قرار گرفت و بلافاصله راهی مناطق زلزله‌زده شد.

نامی از شهرها و روستاهای زلزله‌زده شهرستان دشتی دیدن کرد و از نزدیک با مردم و مسئولان در ارتباط با آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده گفت‌وگو کرد.

نامی آخرین وضعیت ارتباطی شهرها و روستاهای زلزله‌زده را نیز مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم برای رفع مشکلات ارتباطی را صادر کرد.

انتهای پیام/66006/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول