اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان خبر داد

افتتاح 5 طرح آبیاری و زهکشی با سفر هیئت دولت به خوزستان

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از افتتاح پنج طرح عظیم آبیاری و زهکشی با سفر هیئت دولت به این استان خبر داد.

افتتاح 5 طرح آبیاری و زهکشی با سفر هیئت دولت به خوزستان

علیرضا رضانیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در سفر هیئت دولت به استان خوزستان طرح‌ها و پروژه‌های بسیاری آماده افتتاح و بهره‌برداری است که پنج طرح عظیم آبیاری و زهکشی نیز جزو آن‌ها است.

وی با تفکیک این طرح‌ها افزود: طرح ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی خرمشهر به مساحت 16 هزار هکتار بوده که از این طرح یک‌هزار و 200 هکتار آن با عنوان شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی دو خرمشهر در منطقه حفار غربی آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل سازمان آب و برق استان خوزستان خاطرنشان کرد: ساخت شبکه زهکشی در سال 87 و ایستگاه‌های پمپاژ در سال 89 آغاز شد و احداث آن‌ها در مجموع بالغ بر 120 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

وی اضافه کرد: ایستگاه پمپاژ جزیره مینو با ظرفیت پنج مترمکعب در ثانیه و کانال اصلی آن به طول 11 کیلومتر به عنوان دیگر پروژه آماده بهره‌برداری شبکه آبیاری و زهکشی خرمشهر است.

رضانیا با اشاره به اینکه برای ساخت این ایستگاه پمپاژ و کانال مبلغ 150 میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: در حال حاضر با اتصال کانال اصلی به نهرهای سنتی، انتقال آب مناسب به اراضی کشاورزی جزیره مینو به مساحت 350 هکتار در حال انجام است که به زودی با احداث شبکه مدرن آبیاری و زهکشی جزیره مینو، یک‌هزار و 900 هکتار از اراضی، زیر پوشش این شبکه قرار خواهد گرفت.

وی همچنین عنوان کرد: واحد عمرانی داریون سه شوشتر نیز به مساحت 3500 هکتار آماده بهره‌برداری است.

رئیس هیات مدیره سازمان آب و برق استان خوزستان گفت: عملیات اجرایی اولین واحد عمرانی شبکه آبیاری و زهکشی میاناب (واحد داریون یک) در سال 1379 شروع شده و از مجموع هفت واحد تاکنون واحدهای داریون یک و داریون دو به بهره‌برداری رسیده و واحد عمرانی داریون سه نیز به مساحت 3 هزار و 500 هکتار آماده بهره‌برداری است.

وی همچنین از اتمام پروژه شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی R2 هندیجان با وسعت 9 هزار و 170 هکتار در 150 کیلومتری جنوب شرقی اهواز خبر داد و افزود: آب مورد نیاز این شبکه از طریق سد انحرافی آسک هندیجان و توسط کانال انتقال آب ساحل راست به طول 19 کیلومتر و با ظرفیت 33 مترمکعب در ثانیه تامین می‌شود؛ این پروژه بالغ بر 320 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

رضانیا در ادامه از اتمام فاز نخست شبکه آبیاری و زهکشی دژ و قدس در منطقه دشت آزادگان خبر داد و اظهار کرد: وسعت شبکه آبیاری و زهکشی د‍ژ و قدس بالغ بر 8 هزار و 270 هکتار بوده و از سال 89 آغاز و هم اکنون فاز یک آن با وسعت 3 هزار هکتار آماده بهره‌برداری است؛ اجرای این پروژه بالغ بر 95 میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی دولت هزینه در برداشته است.

انتهای پیام/72001/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول