اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 4 سال آینده

رجایی: 2,5 میلیون هکتار از اراضی کشور باید به آبیاری نوین مجهز شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ظرف سه تا چهار سال آینده باید 2,5 میلیون هکتار از اراضی کشور به آبیاری نوین مجهز شود.

رجایی: 2,5 میلیون هکتار از اراضی کشور باید به آبیاری نوین مجهز شود

عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده که باید با اتخاذ راهکارهای مناسب برای تحقق ‌بخشی به این مهم تلاش کرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شد که متأسفانه اقدام خاصی برای تحقق این پیام در کشور صورت نگرفت اما نباید اجازه دهیم امسال تنها به حرف زدن و شعار دادن بسنده شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بهترین بستر برای جهش اقتصادی در کشور توجه به بخش کشاورزی است، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی وجود دارد که ما هنوز از این ظرفیت‌ها استفاده نکرده‌ایم.

رجایی اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های خوبی که هم‌اکنون در کشور دست نخورده باقی مانده وجود بیش از 36 میلیون هکتار اراضی است که بیابانی محسوب می‌شوند و در حوزه کشاورزی هیچ اقدامی در این اراضی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه ورود این اراضی به حوزه کشاورزی می‌تواند موجب تحول و تغییرات بسیاری در عرصه تولید و اشتغال و توزیع جمعیتی شود، گفت: افزایش بهره‌وری در کشور از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته باشد که ما راهکار افزایش بهره‌وری را در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌بینیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی استفاده از تکنولوژی نوین را از دیگر راهکارهای جهش اقتصادی در بخش کشاورزی دانست و ادامه داد: امروز 250 میلیون هکتار از اراضی موجود در دنیا با استفاده از تکنولوژی‌های نوین در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و این در حالی است که ما در کشور به طرق مختلف جلوی آن را گرفته‌ایم.

رجایی گفت: موضوع دیگر برای جهش در عرصه اقتصادی فراهم‌کردن ‌بسترها برای استفاده از ظرفیت‌های جدید، استفاده از پالایشگاه آب به منظور بهره‌مندی از آب شور در امر توسعه کشاورزی، تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری و نوسازی اراضی و کیفیت ‌بخشی به محصولات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/87002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول