اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

اختصاص 800 هکتار از اراضی همدان به متقاضیان بخش کشاورزی

فرماندار همدان از اختصاص 800 هکتار از اراضی منابع طبیعی همدان به متقاضیان بیکار در بخش کشاورزی خبر داد.

اختصاص 800 هکتار از اراضی همدان به متقاضیان بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان همدان اظهار داشت: 800 هکتار از اراضی شهرستان همدان که معادل 40 درصد کل استان است با طرح توسعه کشاورزی به متقاضیان بیکار و فارغ‌التحصیلان کشاورزی تعلق گرفته است.

وی افزود: در بدو آغاز اجرایی شدن طرح توسعه کشاورزی هیچ‌کس این باور را نداشت که دولت تسهیلات زیادی در زمینه کشاورزی به متقاضیان ارائه دهد ولی با گذشت زمان این باور به مردم القا و با استقبال زیادی مواجه شد.

فرماندار همدان با اشاره به این‌که شهرستان همدان در زمینه اعتبارات بسیار خوب عمل کرده است، خاطرنشان کرد: 135 طرح با اعتبار 14 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده که از این تعداد 126 طرح با اعتبار 10 میلیارد و 100 میلیون تومان منجر به عقد قرارداد و تصویب بانک‌ها شده است که این مهم به جز بحث صندوق توسعه کشاورزی بوده است.

قهرمانی‌مطلق تسهیل در امور رفت‌ و آمد روستاییان را ضروری دانست و تصریح کرد: مسئولان هر کاری که می‌توانند در راستای تسهیل این امر انجام دهند.

وی با اشاره به وجود رایانه و اینترنت در بیشتر روستاها گفت: می‌توان کارها را از طریق الکترونیکی انجام داده و با این امر مانع از تردد بیش از حد در مسیر روستاها تا شهر شد.

فرماندار همدان در خصوص مبارزه با علف هرز و آفت سن یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی شهرستان باید هر چه بیشتر در راستای آموزش و اطلاع‌رسانی به روستاییان بسیجی‌وار در کنار اصحاب رسانه وارد عمل شود.

وی با اشاره به وضعیت بارش در همدان، وضعیت آن را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کمتر دانست و گفت: در حال حاضر ذخیره فعلی سد اکباتان، 14 میلیون متر مکعب است.

قهرمانی‌مطلق تأکید کرد: ما باید بتوانیم در بخش کشاورزی و در بخش خانگی به سمت و سوی بهره‌وری پیش برویم و با مدیریت صحیح تابستان را بدون مشکل کم‌آبی سپری کنیم.

وی به انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: با ارسال دستور وزیر کشور، رسماً انتخابات شوراها کلید خورد و با ارسال دستور کار به فرمانداری‌ها، اقدامات لازم در خصوص ارسال اسامی 30 نفر از معتمدین به هیئت نظارت بر شوراها انجام شد.

فرماندار شهرستان همدان با بیان این‌که شوراها در روستاها از اهمیت خاصی برخوردار هستند، افزود: در بخشداری مرکزی و قهاوند، ثبت‌نام از 26 فروردین تا اول اردیبهشت انجام می‌شود و به دنبال این هستیم که از دفاتر پیشخوان دولت در راستای تسهیل ثبت‌نام‌ها استفاده کنیم.

وی در پایان با تأکید بر این‌که بهره‌برداری از معادن و توسعه آن در دستور کار است، تأکید کرد: قرار است کار بهره‌برداری از معادن به بخش خصوصی واگذار شود که برنامه‌ریزی در این خصوص در دست انجام است.

گفتنی است، تأمین سوخت کشاورزان طی سه ماه از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/2499/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول