اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

مصرف لبنیات در ایران مطابق با استانداردهای جهانی نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مصرف لبنیات در ایران 80 لیتر و سایر کشورها 150 لیتر است.

مصرف لبنیات در ایران مطابق با استانداردهای جهانی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین در سالن اجتماعات مردمی این شورا برگزار شد و در این مراسم پیرامون مشکلات بهداشتی مطالبی بیان شد تا برای رفع آنان اقدامات مؤثری انجام گیرد.

این مراسم با حضور سعید اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، مسعود نصرتی شهردار قزوین، عباس ظاهری رئیس شورای اسلامی شهر قزوین و سایر اعضای شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد.

در پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین رؤسای شورای دانش‌آموزی از مدارس دخترانه منطقه دو آموزش و پرورش در مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه حضور داشتند تا از نزدیک با فعالیت‌های اعضای این شورا آشنا شوند.

در این مراسم، سعید اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین پیرامون مشکلات بهداشتی شهروندان قزوینی مطالبی را بیان کرد و از همکاری بی‌نظیر شهرداری قزوین در راستای افزایش سلامت این شهروندان تشکر کرد.

همچنین دانش‌آموزان مدارس دخترانه منطقه دو آموزش و پرورش و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین سئوال‌هایی پیرامون مشکلات بهداشتی دانش‌آموزان در مدارس از سعید اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین پرسیدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز به مشکلات بهداشتی در مدارس اشاره کرد و پیرامون برطرف کردن این مشکلات به دانش‌آموزان و مجموعه مدیریت شهری مطالبی را ارائه کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید مطالب اولیه پیرامون تغذیه سالم را بدانند، اظهار داشت: با آموزش نحوه صحیح تغذیه به دانش‌آموزان در مدارس می‌توان بسیاری از مشکلات سلامت را در جامعه برطرف کرد.

اسکویی ادامه داد: امیدوارم سبک زندگی صحیح و نحوه درست تغذیه در سند ملی برنامه درسی آموزش و پرورش تدوین شده باشد تا با اجرای این برنامه سلامت، آحاد جامعه به سمت مطلوبی حرکت کند تا بسیاری از مشکلات سلامت و بهداشت در جامعه برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه تغذیه سالم یک دانش و علم است، اظهار داشت: دانش‌آموزان با دانستن و آگاهی از این علم می‌توانند روزانه مواد غذایی و پروتئینی مورد نیاز را جذب بدنشان کنند تا با تحقق این امر از مبتلا شدن به بیماری‌ها پیشگیری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه متأسفانه اکنون آحاد جامعه بیشتر به کم‌هزینه و خوشمزه بودن غذا اهمیت می‌دهند و به ارزش مواد غذایی توجه کمتری دارند، ادامه داد: باید با آموزش‌های تغذیه سالم بین آنان این شیوه غذایی ناسالم را اصلاح کرد تا آنان با توجه به جذب پروتئین، روی، کلسیم، فیبر و ویتامین مورد نیاز بدنشان بیشتر سالم بمانند.

وی با بیان اینکه مصرف لبنیات در ایران 80 لیتر و سایر کشورها 150 لیتر است،‌ عنوان کرد: متأسفانه این میزان مصرف مواد غذایی بین آحاد جامعه نگران‌کننده است که باید با اجرای برنامه‌های مناسب بین آنان مصرف این نوع مواد غذایی را ارتقا داد.

انتهای پیام/77009/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول