اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌دره:

تا کنون 16 نفر در شورای شهر خرم‌دره داوطلب شده‌اند/ اغلب دیپلمه هستند

فرماندار خرم‌دره گفت: تا کنون 16 نفر در شورای شهر خرم‌دره داوطلب شده‌اند.

تا کنون 16 نفر در شورای شهر خرم‌دره داوطلب شده‌اند/ اغلب دیپلمه هستند

رحیم‌ پوری‌نور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ثبت‌نام از داوطلبان شورای شهر و همچنین برگزاری انتخابات از سال گذشته در خرم‌دره انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: از روز 26 فروردین سال جاری و از زمان اعلام وزارت کشور مبنی بر‌ آغاز ثبت‌نام از داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراها، اقدامات لازم صورت گرفته و ثبت‌نام از داوطلبان در شهر و روستاهای بخش مرکزی شهرستان خرم دره آغاز شده است.

فرماندار خرم‌دره در ادامه با بیان اینکه از آغاز ثبت‌نام داوطلبان تا کنون 16 نفر در شهرستان خرم‌دره داوطلب عضویت در شورای شهر در خرم‌دره شده‌اند، افزود: از تعداد ثبت‌نام کنندگان 13 نفر برای عضویت در شورای روستاها و سه نفر نیز برای شهر خرم‌دره ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون هیچ داوطلب خانمی برای عضویت در شورای شهر ثبت‌نام نکرده‌ است.

نوری‌پور در ادامه با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شوراها، 11 روستای واجد شرایط در شهرستان خرم‌دره وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد روستا هفت مورد به علت اینکه زیر 200 خانوار هستند، طبق قانون حداقل سواد خواندن و نوشتن برای اعضای شورا در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: برای چهار روستای دیگر خرم‌دره نیز داشتن سواد حداقل دیپلم برای اعضای شورا در نظر گرفته شده است.

فرماندار خرم‌دره به وضعیت شهر خرم‌‌دره نیز اشاره داشت و گفت: در دوره قبلی پنج نفر عضو شورای شهر خرم‌دره بودند که به علت افزایش جمعیت این شهر تعداد اعضای شورا به 9 نفر افزایش یافته است.

وی همچنین به مدرک تحصیلی داوطلبان شورا نیز اشاره داشت و گفت: از 16 نفر ثبت‌نام کننده فقط دو نفر دارای مدرک کارشناسی هستند.

نوری‌پور در ادامه با اشاره به اینکه از جمله شرایط تعیین شده برای داوطلبان داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و حداقل سن 25 سال تمام است، اضافه کرد: واجدان شرایط قانونی می‌توانند با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار، چهار قطعه عکس جدید 4*3 و دو نسخه تصویر همه صفحه‌های شناسنامه و کارت ملی، اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی، اصل و تصویر مدرک تحصیلی معتبر و ارائه گواهی قبول استعفا برای اشخاصی که مشمول ماده 28 قانون انتخابات هستند، به مراکز ثبت‌نام در این شهرستان مراجعه کنند.

وی در ادامه به سایر شرایط تعیین شده برای عضویت در شوراهای شهر و روستا نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس آیین‌نامه ابلاغی داوطلبان باید اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه و ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

فرماندار خرم‌دره تصریح کرد: همچنین دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائم از خدمت برای مردان نیز از دیگر شرایط تعیین شده برای داوطلبان است.

انتهای پیام/73005/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول