اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد

ایران ارزان‌ترین کشور برای گردشگران خارجی / وجود 2500 جاذبه تاریخی در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: انجمن اقتصاد جهانی درباره ایران با وجودی گرانی ارز، ایران را ارزان‌ترین کشور برای گردشگران خارجی انتخاب کرده است.

ایران ارزان‌ترین کشور برای گردشگران خارجی / وجود 2500 جاذبه تاریخی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سیف‌الله فرزانه صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با بیان اینکه مازندران بیشترین عایدی را در زمینه جذب گردشگر در ایام نوروز داشته است، اظهار کرد: مازندران بیش از 2 هزار و 500 جاذبه تاریخی دارد که تاکنون موفق به معرفی 700 اثر تاریخی به گردشگران شده‌ایم و به همین دلیل توانستیم مسافران زیادی را جذب کنیم.

این مسئول با اعلام اینکه در سال‌جاری برنامه‌های فرهنگی ستاد تسهیلات 176 درصد افزایش داشته است، گفت: 110 درصد بازدید از موزه‌ها در این استان رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مازندران با نصب 51 دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی بیشترین این دستگاه‌ها را در مسیرهای تردد مسافران دارد، یادآور شد: ورود بیش از 24 میلیون گردشگر که از طریق این دستگاه‌‌ها شمارش شده‌اند که محور هراز بیشترین ورودی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به گزارش انجمن اقتصاد جهانی درباره ایران اظهار داشت: این انجمن با وجودی گرانی ارز ایران را ارزان‌ترین کشور برای گردشگران خارجی انتخاب کرده است.

فرزانه با اعلام اینکه مازندران در زمینه گردشگری ورزشی و دریایی می‌تواند پیشگام باشد، افزود: در ایام نوروز 4 میلیون نفر از گردشگری دریایی مازندران استفاده کردند که از این تعداد 2 هزار و 500 نفر از جت‌اسکی، قایق و شناورهای دریایی بهره گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسکان مازندران در 28 اسفند 75 هزار نفر بود که در هفته دوم تعطیلات این میزان به 875 هزار نفر رسید، بیان کرد: این میزان در موج سوم سفرها به 925 هزار نفر و به گونه‌ای شد که در غرب مازندران سالن‌های ورزشی نیز برای اسکان مسافران تجهیز شده بود.

انتهای‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول