اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای شرکت در رقابت بزرگ قرآنی

فضای دهدشت با حضور حاملان قرآن معنوی شد

کاروان حاملان قرآن از سراسر استان وارد دهدشت شد و مورد استقبال امام جمعه، فرماندار، مسئولان و مردم قرار گرفت.

فضای دهدشت با حضور حاملان قرآن معنوی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، کاروان سفیران کلام دوست در قالب گروه‌های شرکت‌کننده از سراسر استان همراه با ائمه جمعه شهرهای استان، مربیان، داوران، کارشناسان و عوامل دیگر، مورد استقبال امام جمعه، فرماندار، مسئولان و مردم مکتب دوست دهدشت قرار گرفتند.

فرماندار کهگیلویه در این همایش باشکوه با تقدیر از حضور دانش‌آموزان فرهیخته از 300 منطقه استان و همراهان اظهار داشت: فروردین 92 یکی از پر افتخارترین ماه‌های تاریخ کهگیلویه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

ابراهیم جعفری به تعبیر «سالی که نکوست از بهارش پیداست» افتخار میزبانی دو لاله گلگون‌کفن گمنام در سالروز شهادت مادر شهیدان و نیز میزبانی حاملان قرآن از سراسر استان را  دلیل این افتخار دانست و گفت: امیدواریم این حضور مایه خیر و برکت برای شهرستان باشد.

جعفری با بیان این‌که شمیم دل‌انگیز این حضور تا مدت‌ها در این شهر خواهد ماند، اذعان داشت: قرآن از نظر شیوایی و رسایی از همه لحاظ معجزه است؛ به همین دلیل در خود قرآن آمده که هیچ کس نمی‌تواند مانند آن را بیاورد.

وی با تبیین حدیثی از امام جعفر صادق(ع) مبنی بر این‌که قرآن زمان و مکان خاصی ندارد، ابراز داشت: این کلام نور تا همیشه و نزد هر گروهی پر‌طراوت خواهد ماند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه، تقویت بنیه علمی و معنوی دانش‌آموزان و معلمان از طریق آشنایی با قرآن را ضروری دانست و متذکر شد: برگزاری چنین همایشی موجب اشاعه فرهنگ دینی و آشنایی با تعالیم انبیاء و رسیدن به بصیرت قرآنی است.

وی، فهم مفاهیم قرآن و درک آن را نیاز امروز جامعه خواند و بیان داشت: جامعه‌ای که با قرآن مأنوس باشد از لغزش‌ها در امان است.

وی در تبیین نقش تربیتی این کلام نور یادآور شد: بی‌شک قرآن در آسیب‌زدایی جامعه اثرگذار است و تا مدتی پس از اتمام این همایش، بوی خوش این مراسم را در کاهش معضلات اجتماعی شاهد خواهیم بود.

جعفری، قرآن را منشور مکتوب حکومت خواند و تلاش‌های بایسته قرآنی را سرمایه‌گذاری اساسی دانست که نظام در این مقوله انجام داده است.

فرماندار کهگیلویه، اشاعه فرهنگ قرآنی و ترویج آموزش این کتاب آسمانی در دنیای مجازی و به صورت صوتی و تصویری از رسانه‌ها لازم و ضروری دانست و گفت: باید زمینه یادگیری همه مردم از قرآن مبین را فراهم سازیم.

جعفری تأکید کرد: ما هرچه داریم به برکت قرآن است و برای سربلندی و سرافرازی اسلام و پویایی و نشاط باید قرآن را در متن جامعه بیاوریم.

به گزارش فارس، افتتاحیه این مراسم صبح یکشنبه در سالن دانشگاه پیام نور برگزار و رقابت قرآنی این نوجوانان در 10 رشته مختلف آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/82016/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول