اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد

کاهش 69 درصدی صنایع آلاینده در اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: میزان صنایع آلاینده نسبت به سال 89 در استان اردبیل، 69 درصد کاهش یافته است.

کاهش 69 درصدی صنایع آلاینده در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در نشست مطبوعاتی در آستانه هفته زمین پاک در اردبیل اظهار داشت: دوم اردیبهشت اولین روز هفته زمین پاک و گرامیداشت این نعمت و موهبت الهی است، چراکه حفاظت از کره زمین و پاکیزه نگه داشتن آن جزو ضروریات زندگی ایرانیان حتی قبل از اسلام بوده است.

وی ادامه داد: ‌اعتقاد ایرانیان به سه عنصر حیاتی آب، خاک و آتش‌نشان می‌دهد که مردمان این سرزمین از دیرباز نسبت به پاسداشت مواهب الهی اهتمام و دقت داشتند و حیات موجودات زنده و بشر را بستگی به حفظ و صیانت از آن می‌دانستند.

حمیدی خاطرنشان کرد: سازمان ملل در سال 1969 و براساس اعلام یک مبلغ دینی مسیحی در حفاظت از کره خاکی، 22 آوریل مطابق با دوم اردیبهشت‌ماه را روز زمین پاک اعلام کرد و ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هفته گرامیداشت زمین پاک را با برنامه‌های متنوع پاس داشتیم.

این مسئول اضافه کرد: این روز یادآور حساس بودن بشر به حفاظت از خاک و زمین است که می‌تواند یکی از موهبت‌های الهی در حرکت‌های رو به جلو و همچنین زندگی سالم با الگو و معیاری صحیح باشد.

وی، فلسفه نامگذاری این روز را آگاه‌سازی تمام ملت‌ها به اهمیت زمین پاک اعلام کرد و ادامه داد: امسال نیز شعار هفته زمین پاک در کشورمان که از دوم تا ششم اردیبهشت‌ماه گرامی داشته می‌شود، شعار آب پاک، خاک پاک و انسان سالم نامگذاری شده است.

حمیدی بیان کرد: ‌به همین مناسبت با حضور دستگاه‌های اجرایی ستاد هفته زمین پاک شکل گرفت و مقرر شد، اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بنرهای زیست‌محیطی طراحی و در نقاط مختلف شهر نصب کنند.

مسیر اردبیل – آستارا پاکسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: مقرر شد با درایت دهیاران و شوراهای شهرها و روستاها پاکسازی محوطه روستاها و شهرها انجام شود و به صورت نمادین جاده اردبیل – آستارا از هرگونه پسماند پاکسازی شود.

وی افزود: در این هفته دستگاه بی‌خطرسازی وسایل و تجهیزات پزشکی بیمارستان نمین افتتاح شده و شبکه بهداشت نیز با ضریب کامل و اطمینان بخش، کنترل آب‌های شرب شهرها را در دستورکار قرار داده است.

حمیدی با بیان اینکه 95 درصد تأثیرگذاری آموزش و فرهنگ مبانی زیست‌محیطی در دوره ابتدایی کارآمد است، تصریح کرد: این تأثیرگذاری در دانشگاه‌ها و سنین بالاتر کمتر از پنج درصد است، به طوری که با مساعدت آموزش و پرورش مسایل زیست‌محیطی به دانش‌آموزان و نسل آینده منتقل می‌شود.

وی عنوان کرد: سازمان محیط زیست 252 صفحه مسایل زیست‌محیطی را در دروس آموزش و پرورش طراحی کرده تا در این زمینه امر آموزش به شکل ملموس صورت بگیرد.

حمیدی از رسانه‌ها خواست تا در آگاه‌سازی افراد جامعه همت مضاعف داشته باشند، چراکه زمین پاک، هوای پاک و آب پاک جز الزامات زندگی است و غفلت از آن می‌تواند آسیب‌های فراوانی را به همراه داشته باشد.

این مسئول در پایان از تولید و پخش مستند زیست‌محیطی و همچنین کاهش 69 درصدی آلاینده‌های کارخانجات مختلف خبر داد و اضافه کرد: ‌در هفته زمین پاک همایشی با مشارکت دانشگاه‌ها با عنوان حیات پاک در اردبیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول