اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

عزم وزیر برای اجباری شدن رتبه‌بندی معلمان

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: عزم وزیر آموزش و پرورش بر اجباری شدن رتبه‌بندی معلمان است که در این کار سعی وافری صورت می‌گیرد تا معلمان همتراز با اساتید رتبه‌بندی شوند.

عزم وزیر برای اجباری شدن رتبه‌بندی معلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم سحرخیز عصر امروز در گردهمایی معاونان و کارشناسان نواحی و مناطق آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: امسال مهندسی مجدد نیروی انسانی در دستورکار آموزش و پرورش است، چراکه بدون توجه به منابع انسانی و مدیریت در این حوزه ثمره کارها عقیم است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در سایه فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا در استخدام نیروها اجحاف و برخی بی‌عدالتی‌ها صورت می‌گرفت، تصریح کرد: از زمانی که حاج‌بابایی به آموزش و پرورش آمد، وعده داد تا تمام نیروهای آموزش و پرورش را تعیین تکلیف کنند، به طوری که ما در دو سه سال گذشته نیروهای شرکتی را به قراردادی و قراردادی‌ها را به پیمانی تبدیل کردیم.

جذب معلمان از دانشگاه فرهنگیان یا برگزاری آزمون استخدامی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:‌ ما تنها از دو راه جذب نیرو خواهیم داشت، به طوری که یا از طریق دانشگاه فرهنگیان و یا برگزاری آزمون استخدامی اقدام به جذب معلم و کادر آموزش و پرورش می‌کنیم.

سحرخیز اضافه کرد: ‌اخیراً آزمون استخدام معلمان پیش دبستانی مطرح شده و قرار است این آزمون برگزار شود.

وی بیان کرد: عزم وزیر آموزش و پرورش رتبه‌بندی معلمان به شکل اجباری است، چراکه در این رتبه‌بندی عدالت پرداخت و توجه به معلم مورد توجه و نظر قرار می‌گیرد.

برنامه درس ملی مکمل سند تحولی آموزش و پرورش است

این مسئول یادآور شد:‌ در کنار سند تحولی آموزش و پرورش، اجرای طرح درس ملی جزو اولویت‌های جدی است، به طوری که در سایه این طرح محتوای کتاب تغییر پیدا کرده و نیروی انسانی ماهر در آموزش و پرورش انجام وظیفه می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه درسی ما در قالب کتاب نقشه راه ما در حوزه جریان یاددهی و یادگیری است که برهمین اساس می‌توانیم، تعیین کنیم که در دوره ابتدایی و متوسطه دانش‌آموزان ما چه چیزی بیاموزند و این آموختن بر چه اساسی دنبال شده و هدف‌گذاری‌ها در این زمینه چه باشد.

سحرخیز گفت: ‌اجرای برنامه درس ملی در سال‌های گذشته به باده فراموشی سپرده شده بود، در حالی که عزم وزیر آموزش و پرورش اجرای این برنامه برای نشان دادن الگویی مشخص در تدوین کتب درسی در تمام زمینه‌ها بود.

وی افزود: براساس طرح درس ملی مشخص است که در طول هفته، برنامه درسی رسمی و غیررسمی چگونه است و دیگر اسناد بالادستی آموزش و پرورش دستخوش سلائق و تغییر مدیران نبوده و اصالت خود را حفظ می‌کند.

سحرخیز تصریح کرد: ‌در کنار تغییر کتب درسی در سال‌های مختلف ما اصول ثابت و قاعده مشخصی را به عنوان نقشه‌راه تعیین کردیم تا دانش‌آموزان بتوانند بهتر با فضای آموزشی آشنا شوند.

وی در پایان متذکر شد: در راستای طرح تحولی آموزش و پرورش و اجرای نظام آموزشی جدید، تفکیک پایه‌های تحصیلی چهارگانه از سال تحصیلی آینده اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول