اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک تاکید کرد

ضرورت احیای برنامه‌های اسلامی تعطیل شده در جامعه/ بلبلان امروز ساکت‌های دیروز

امام جمعه شهر آبیک بر ضرورت احیای برنامه‌های اسلامی تعطیل شده در جامعه به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر از سوی آحاد جامعه تأکید کرد.

ضرورت احیای برنامه‌های اسلامی تعطیل شده در جامعه/ بلبلان امروز ساکت‌های دیروز

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) با اشاره به آیه 63 سوره مبارکه مائده اظهار داشت: طبق این آیه شریفه دانشمندان، فرهیختگان و علمای اسلامی در برابر گناهان افراد جامعه در موضوعات مختلف مانند رباخواری، تعدی به حقوق دیگران، رذایل و آلودگی‌های اخلاقی و به ویژه احیای امر به معروف و نهی از منکر نباید سکوت کنند چراکه سکوت در برابر گناه و معصیت به منزله ترویج گناه و تشویق گناهکار محسوب می‌شود.

وی افزود: متأسفانه برخی از افراد که در دوران فتنه سکوت کرده بودند، امروز در آستانه انتخابات مانند بلبل سخن می‌گویند، چرا آن روز که سکوت کرده بودند و خفقان گرفته بودند حرفی نمی‌زدند و سبب شدند ایران اسلامی و عظمتش زیر سئوال برود و دشمنان از هر طرف علیه نظام اسلامی دست به تهدید و هجمه بزنند.

خطیب جمعه شهر آبیک ادامه داد: افرادی که امروز زبان باز کرده‌اند به میدان آمده‌اند تا طبق منافع گروهی و شخصی خود عمل کنند که امیدواریم خدا ملت ایران را از دست چنین اشراری مصون بدارد.

سپاه پاسداران از آرمان‌های انقلاب اسلامی دست بر نمی‌دارد

موسوی با اشاره به تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل در سال 58 خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ گاه از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه دست بر نمی‌دارد.

وی معنویت، بصیرت و تبعیت از ولایت فقیه را رمز موفقیت سپاه پاسداران عنوان کرد و گفت: سپاه پاسداران با ایمان به خدای متعال، اعتماد به نصرت الهی، ایثار و فداکاری و تمسک به قرآن کریم و اهل بیت (ع) توانسته معنویت را در خود تقویت کند.

موسوی اضافه کرد: سپاه پاسداران با داشتن قدرت تشخیص حق از باطل و درست از نادرست یعنی بصیرت و بینش دینی در مسیر دفاع از حق به مقابله با دشمنان دین و ارزش‌ها گام برداشته و با تبعیت محض از ولایت فقیه همواره موفق عمل کرده و می‌کند.

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به پنجم اردیبهشت سالروز شکست نظامی آمریکا در طبس و با بیان اینکه هیبت آمریکا در این روز شکسته شد، تصریح کرد: در صحرای طبس آمریکایی‌ها با شن‌ و نیروی نامرئی خدای متعال مواجه شده و رسوا شدند.

موسوی افزود: آمریکای جنایتکار سال‌های متمادی است که در جهان اسلام مشغول به ناجوانمردانه‌ترین عمل یعنی انسان‌کشی است و با توجه به ترورهای متعددی که امروز شاهد آن در آمریکا هستیم، امیدواریم که جنایتکاران آمریکایی دست از جهان اسلام بردارند که این امر به لطف الهی تحقق خواهد یافت و مسلمانان به نقطه نهایی پیروزی دست خواهند یافت.

حضرت ام‌البنین (ع) الگوی مادران شهداست

وی با اشاره به وفات حضرت ام‌البنین (ع) مادر حضرت ابوالفضل (ع) در 13 جمادی الثانی مصادف با روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت بیان کرد: این بانوی بزرگوار زمانی که امام حسین (ع) به شهادت رسیدند بسیار اندوهگین شدند و تا پایان عمرش در سال 64 که وفات یافت، در عزای امام حسین (ع) و فرزندانش مرثیه سرایی و عزاداری می‌کرد آن چنان که سخت‌ترین دل‌ها هم نرم می‌شد و مروان هم گریه می کرد.

خطیب جمعه شهر آبیک با ذکر اینکه حضرت ا‌م‌البنین (ع) الگوی مادران شهدای انقلاب اسلامی است، ادامه داد: مادران شهدا باید با الگوگیری از این بانوی بزرگوار اسلام به مقابله با دشمنان بپردازند تا بتوانند به مقام شفاعت کردن دست یابند.

تقوا سبب اطاعت دنیا و آخرت از انسان می‌شود

موسوی اذعان داشت: تقوا خصلتی است که به فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص) هر کس آن را داشته باشد سبب می‌شود هر آنچه در دنیا و آخرت است از او اطاعت کند و رسیدن به بهشت برین را به دست می‌آورد.

وی افزود: انسان می‌تواند با تقوا حکیم شود چراکه اگر صفحه دلش با زنگار گناه آلوده نشود، بسیاری از حقایق و چشمه‌های حکمت به رویش گشوده می‌شود.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول