اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابوترابی‌فرد تاکید کرد

انتخابات گامی مهم برای تحقق دولت اسلامی

امام جمعه موقت قزوین گفت: انتخابات آتی ریاست جمهوری که خرداد ماه برگزار می‌شود، گامی مهم به سوی دولت اسلامی است.

انتخابات گامی مهم برای تحقق دولت اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، با اشاره به دوران پیش از انقلاب اسلامی و مبارزات مردمی در قزوین اظهار داشت: انقلاب اسلامی مرهون خون شهدا و هدایت و رهبری‌های حکیمانه روحانیت و امام خمینی (ره) است.

وی افزود: جرقه مبارزات انقلابی در قزوین از مسجدالنبی زده شد، در آن دوران مرحوم ابوترابی به عنوان یک روحانی در پایان سخنرانی‌های خود با هدایت جوانان شهر راهپیمایی عظیمی به راه می‌انداختند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: هدایت و رهبری مبارزات نیز بر عهده مرجع بزرگ تقلید بود و این حرکت را روحانیت در داخل کشور ساماندهی می‌کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انقلاب اسلامی که در برابر سلاطین و مستکبران ایستادگی کرد و طومار سلاطین را در هم پیچید، الهام گرفته از دین بود و همین دین موجب پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان شد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به پایه‌های نظام اسلامی کشورمان، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) نظام جمهوری اسلامی ایران را با نگاهی هوشمندانه و حکیمانه مبتنی بر دو اصل اساسی ولایت فقیه و مردم پایه‌گذاری کرد و با وجود این دو مؤلفه اصلی بود که در مراحل بعدی حکومت اسلامی شکل گرفت.

وی با اشاره به مؤلفه‌های مورد نیاز دولت با توجه به ارزش‌های انقلاب، افزود: دولت باید اسلامی باشد و رئیس دولت نیز باید با الهام گرفتن از حکومت امیرالمؤمنین علی (ع)، قرآن را سرلوحه فعالیت‌ها و شعارهایش قرار دهد.

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: در دولت اسلامی است که شایسته سالاری به معنی واقعی و حقیقی محقق می‌شود و مسئولان شایسته در جایگاه و سمت‌های دولتی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: هنوز در نظام اسلامی کشورمان با آرمان‌های تبیین شده فاصله داریم ولی از تلاش‌های صورت گرفته نیز نمی‌توان به سادگی عبور کرد.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: مدیران دولت اسلامی باید عالم و متدین بوده و مظهر امانت داری، ایمان، سخت کوشی و احترام به انسان‌ها باشند.

وی انتخابات را گامی اساسی برای حرکت به سوی تحقق دولت اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: انتخابات آتی ریاست جمهوری که خرداد ماه برگزار می‌شود، گامی مهم به سوی دولت اسلامی است که اگر این مهم محقق شود، می‌توان به شکل‌گیری کشوری اسلامی به معنای واقعی و در همه ابعاد امیدوار بود.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: در دولت اسلامی باید علاوه بر باور، عدالت و رفاه اسلامی؛ اقتصاد، بازار و سیستم بانکی اسلامی شکل بگیرد.

وی همچنین تأکید کرد: همه مردم در همه احوال باید مراقب نفس خود باشند تا با این مراقبت نفس از خطرات دنیا مصون بمانند.

انتهای پیام/2667/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول