اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان خبر داد

تأخیر هشت ماهه در پرداخت معوقات بیمه پزشکان

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان با بیان اینکه معوقات بیمه هشت ماهه شد، گفت: با توجه به اینکه برخی بیمارستا‌های اصفهان 11 استان کشور را نیز پوشش می‌دهد هرگونه بحرانی در بخش بهداشت و درمان اصفهان گریبان بقیه استان‌های کشور را نیز می‌گیرد.

تأخیر هشت ماهه در پرداخت معوقات بیمه پزشکان

محسن صرامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در دیداری که با کارکنان بخش بهداشت و درمان استان اصفهان داشتم بیشترین مشکلات مربوط به پرداخت معوقات بخش درمان در بخش بیمه، بودجه‌گذاری امکاناتی و تجهیزاتی برای بخش اورژانس و درمان استان‌ها و کمبود پرسنل پرستاری به ویژه پرستاران مرد بود.

وی افزود: همچنین آنها به قانون بهره‌وری پرستاری نیز که مربوط به کاهش زمان کاری پرستارها است، اعتراض داشتند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تأکید کرد: از دیگر موارد مطرح شده تفاوت خرید تجهیزات با مبلغ تعرفه‌ها بود که به طور مثال یک کیت آزمایشگاهی به مبلغ 18 هزار تومان خریداری می‌شود اما تعرفه یک آزمایش 6 هزار تومان است که این  تفاوت مبلغ در نهایت در اعلام نتیجه بیمار تأثیر دارد.

وی با بیان اینکه مشکل معوقات بیمه در این میان از اهمیت خاصی برخوردار است، ادامه داد: از سویی برخی بیمارستا‌ن‌های اصفهان مانند سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) بیش از 11 استان دیگر را در سراسر کشور پوشش می‌دهد بنابراین هرگونه بحرانی در بخش بهداشت و درمان  اصفهان رخ دهد گریبان بقیه استان‌ها را می‌گیرد که اعلام خطری برای مسئولان کشور است تا بررسی کنند چرا سازمان بیمه در طول هشت ماه معوقات پزشکان را پرداخت نکرده است.

صرامی تصریح کرد: برخی سازمان‌های بیمه  برنامه‌ریزی و مدیریت قوی ندارند و همین امر باعث شده نگاه اطباء به افراد بیمه شده ضعیف باشد به‌طور مثال بسیاری از آنها پذیرای بیمه تامین اجتماعی را که هشت ماه معوقه پرداخت نشده دارد، نمی‌پذیرند که مشکلاتی برای بیماران به همراه دارد.

وی ادامه داد: این مسئله خسارت‌های بسیاری در پی دارد و لازم است مدیران هر چه سریع‌تر چاره‌ای برای آن بیندیشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: به یقین هر جا معوقه‌ای از لحاظ پرداخت‌ها یا دریافت‌ها در بنگاه‌های اقتصادی رخ می‌دهد  ناشی از تلاطم مدیریتی و یا ضعف مدیریت است که هر دو در سازمان تامین اجتماعی پایتخت وجود دارد و در نهایت آثار آن بر زندگی مردم تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: این انتظار از مسئولان می‌رود که با جنبه انصاف به مردم خدمت کنند تا احساس امید و آرامش در مردم بیشتر شود.

انتهای پیام/63008/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول