اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاجره رئیس اتاق بازرگانی با مدیران بانکی:

طرح‌های صنایع تبدیلی مورد بی‌مهری بانک‌ها قرار گرفته است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: مدیران بانک‌های عامل دید مثبت نسبت به اجرای طرح‌های توسعه صنایع تکمیلی و تبدیلی ندارند و بسیاری از متقاضیان این تسهیلات در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

طرح‌های صنایع تبدیلی مورد بی‌مهری بانک‌ها قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن صبح امروز در جلسه توسعه بخش کشاورزی استان اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ذهنیت خود را نسبت به واحدهای صنایع تبدیلی تغییر دهند و جواب لازم را برای سرمایه‌گذاران در این زمینه صادر کنند چرا که در شأن ما نیست به خاطر برخی موضوعات پیش پا افتاده و ذهنیت بد سرمایه‌گذاران را در این حوزه فراری دهیم.

وی با انتقاد از مدیریت بانک رفاه در بی‌توجهی به این امر عنوان کرد: مدیران بانکی به خاطر برخی ایرادات نابجا از پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی به صنایع تبدیلی خودداری می‌کنند و بیشتر تمایل دارند به ادوات کشاورزی مانند تراکتور پرداخت تسهیلات داشته باشند در حالی که ما نیاز مبرم به توسعه صنایع تبدیلی داریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با انتقاد از مدیریت بانک رفاه ادامه داد: بنده پیگیر طرح‌های صنایع تبدیلی در استان بودم در حالی که مدیریت این بانک مدعی شده است که بنده حتماً به دلیل شریک بودن در این طرح‌ها این موضوع را به جد پیگیری می‌کنم در حالی که شایسته نیست یک مدیر بانکی تهمتی بزند و بخواهد به مدافع بخش خصوصی اتهام دلال‌بازی را بدهد.

پیرموذن چنین رفتارهایی را رفتارهای دلسرد‌کن برای فعالان بخش خصوصی و در جهت خارج کردن آنها از دایره فعالیت‌های جدی توصیف کرد و افزود: ما قطب تولید محصولات باغی و دامی هستیم در حالی که به صنایع تبدیلی بی‌اعتنایی شده و بسیاری از محصولات ما به دلیل نبود این صنایع خام و بدون فرآوری از استان خارج می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در شمال و جنوب استان بهترین میوه تولید می‌شود اما میوه‌های تولیدی ما سر از کارخانه‌های پوره و کنسانتره تبریز و ارومیه در‌می‌آورد که این واقعاً جای نگرانی و ناراحتی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: هر سه طرح مصوب صنایع تبدیلی بخش کشاورزی ما در بانک رد شده و دلیل آن نیز مشخص نیست در حالی که در استان‌های همجوارمان هفت کارخانه در آذربایجان شرقی و 11 کارخانه در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند و ما مجبور هستیم که کنسانتره و میوه خود را از آن استان‌ها وارد کنیم.

پیرموذن در خصوص بهانه‌جویی بانک در زمینه اهلیت نداشتن متقاضیان و توجیه نداشتن طرح گفت: باید کمیته کارشناسی در این زمینه نظر بدهد وگرنه بانک وظیفه ندارد که در مورد اهلیت و توجیه داشتن یا نداشتن اعلام نظر کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با انتقاد از مدیران برخی بانک‌ها که در جلوی طرح‌های توسعه بخش کشاورزی آن هم به همت فعالان این حوزه سنگ‌اندازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه انتظار داریم که نگرش‌ها و دیدگاه‌ها تغییر کند تا یک تحول جدی را در صنایع تبدیلی شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/2122/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول