اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناسان کشاورزی در گفت‌و‌گو با فارس عنوان داشتند

تأکید بر تبیین جایگاه نظام صنفی در کهگیلویه/استفاده از زیرساخت‌های کشاورزی

کارشناسان نظام صنفی کهگیلویه تبیین جایگاه نظام صنفی و اهتمام ویژه به توسعه بخش کشاورزی را بازوان تحقق حماسه اقتصادی در کهگیلویه می‌دانند.

تأکید بر تبیین جایگاه نظام صنفی در کهگیلویه/استفاده از زیرساخت‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، اهمیت بخش کشاورزی و زیرساخت‌های مناسب این حوزه در شهرستان کهگیلویه بسترهای لازم جهت پیشرفت و خارج شدن شهرستان از بن بست اقتصادی را فراهم می‌سازد.

در این راستا نظر دو تن از کارشناسان بخش کشاورزی و اعضای نظام صنفی شهرستان را جویا شدیم.

علی دانشی نظام صنفی کشاورزی را یکی از ارکان‌های تأثیرگذار در سطح کشاورزی خواند و اظهار داشت: تمامی اعضای نظام صنفی را کشاورزان خبره تشکیل می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان‌ این‌که اعضای این تشکل در بخش کشاورزی حرفی برای گفتن دارد گفت: انتظار می‌رود در پروژه‌های این بخش دقت عمل بوجود آید.

دانشی از کشاورزی به عنوان بازوی تحقق حماسه اقتصادی نام برد و اذعان داشت:  توسعه شهرستان کهگیلویه در گرو استفاده مفید از منابع و امکانات موجود در زمینه کشاورزی است.

عضو نظام صنفی کهگیلویه روند کشاورزی شهرستان را نیمه سنتی دانست و ابراز داشت: اجرای طرح‌های کشاورزی و مکانیزه شدن می‌تواند به بخش کشاورزی کمک شایان توجهی داشته باشد و سبد غذایی ما را متحول کند.

وی همکاری مدیران و هماهنگی با سرعت عمل در اجرای طرح‌ها را لازم دانست و خاطرنشان کرد: مدیران باید نسبت به تسریع در روند اجرایی طرح‌ها اقدام کنند.

دانشی تحقق حماسه اقتصادی در شهرستان را منوط به دقت نظر روی بخش کشاورزی خواند و عنوان داشت: باید مزیت بخش کشاورزی برای همه روشن شود تا برای فعالیت در این حوزه ترغیب شوند.

حسین باقرفرد نیز با تشریح بندهایی از اساسنامه نظام صنفی گفت: صدور پروانه کسب و شناسنامه‌دار کردن طرح‌های کشاورزی ضمن تسهیل در ارائه خدمات، باعث کوتاه کردن دست دلالان می‌شود.

مدیر عامل نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: نظام صنفی با ارتقای آگاهی کشاورزان زمینه توسعه بخش کشاورزی را فراهم می‌سازد.

باقرفرد خرید تضمینی محصولات کشاورزی بدون واسطه، بهبود و توسعه فروش و صادرات در بخش کشاورزی،  بیمه تأمین اجتماعی به عنوان ارزانترین و با صرفه‌ترین نوع بیمه، نظارت و کنترل بر محصول سالم و ارگانیک، تشکیل دادگاه بدوی و تجدیدنظر برای رسیدگی به تخلفات صنفی را از جمله موارد اجرایی در نظام صنفی کهگیلویه برشمرد.

انتهای پیام/82016/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول