اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

افراط در توزیع تسهیلات کشاورزی در سمنان

این روزها شاهد تزریق منابع جدیدی برای توسعه بخش کشاورزی به استان سمنان هستیم؛ اما در این بین برخی افراطی‏گری‏ها در توزیع تسهیلات کشاورزی در مناطق مختلف استان نیز رخ داده است.

افراط در توزیع تسهیلات کشاورزی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، دولت در سفر استانی خود به سمنان که اخیراً انجام شد، تصمیم گرفت تا 250 میلیارد تومان به توسعه کشاورزی در استان سمنان اختصاص دهد.

با حضور رئیس جمهور در نشستی ویژه در استانداری سمنان، موانع توسعه کشاورزی در استان سمنان در قالب کارگروه توسعه بخش کشاورزی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان سمنان یکی از مهم‏ترین کارگروه‏های تخصصی این استان محسوب می‏شود که همواره مورد تأکید ویژه استاندار سمنان است و امروز نیز با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

محمود احمدی‏نژاد، رئیس جمهور کشورمان در بیان دستاوردهای این نشست اظهار کرد: 250 میلیارد تومان تسهیلات برای کشاورزی این استان تصویب شده است.

وی ادامه داد: اگر این میزان را سهمیه‏بندی کنیم، حدود 100 میلیارد تومان آن به شرق استان سمنان شامل دامغان، شاهرود، بسطام و میامی می‏رسد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز اظهار کرد: از مجموع 250 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته برای کشاورزی استان سمنان، 200 میلیارد تومان با کارمزد 13 درصد به طرح‏های بزرگ کشاورزی اختصاص می‏یابد.

صادق خلیلیان افزود: 50 میلیارد تومان دیگر نیز با کارمزد هفت درصد به طرح‏های کوچک کشاورزی، دانش‏آموختگان بخش کشاورزی و بیکاران استان سمنان اختصاص می‏یابد.

*53 درصد تسهیلات در اختیار شرق استان سمنان

شخص رئیس‏جمهور در سفر استانی خود اعلام کرده بود که «اگر این میزان را سهمیه‏بندی کنیم، حدود 100 میلیارد تومان آن به شرق استان سمنان شامل دامغان، شاهرود، بسطام و میامی می‏رسد» و این یعنی 40 درصد از مجموع منابع این بخش باید به شرق استان سمنان اختصاص یابد.

این در حالی است که در جلسه اخیر ستاد طرح توسعه بخش کشاورزی استان سمنان که با حضور اعضا در استانداری سمنان تشکیل شد، مصوبات کارگروه توسعه بخش کشاورزی در سفر دور چهارم هیئت دولت به استان مورد بررسی قرار گرفت و بیش از 53 درصد اعتبارات روانه شرق استان شد.

در این نشست مصوب شد تا از محل این تسهیلات اختصاصی 7/13 درصد به شهرستان سمنان، 29 درصد شهرستان شاهرود، 17 درصد به شهرستان دامغان، 11 درصد گرمسار، 9 درصد آرادان، هفت درصد میامی و 3/3 درصد شهرستان سرخه اختصاص یابد.

بنابر این، از مجموع 250 میلیارد تومان اعتبار موجود در این حوزه، بیش از 53 درصد یعنی 132 میلیارد و 500 میلیون تومان به شرق استان سمنان اختصاص یافته و سهم کل مناطق دیگر این استان از این تسهیلات، تنها 47 درصد یعنی مبلغی معادل 117 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

انتهای پیام/2249/ز40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول