اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین:

نخستین جشنواره کاشی‌نگاره‌ها در قزوین برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از برگزاری نخستین جشنواره کاشی نگاره‌ها در قزوین خبر داد.

نخستین جشنواره کاشی‌نگاره‌ها در قزوین برگزار می‌شود

سعید میزانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: فراخوان نخستین جشنواره کاشی نگاره‌ها در قزوین از بیستم فروردین‌ ماه منتشر شده است و متقاضیان شرکت در آن از تاریخ یاد شده به مدت یک ماه برای ارسال فرم ثبت‌نام و رزومه کاری خود به دبیرخانه فرصت دارند.

میزانی افزود: با اعلام اسامی گروه‌های منتخب در روز بیست و پنجم اردیبهشت‌ ماه و پس از آن ارسال طرح‌ها و اعلام گروه‌های نهایی، مرحله اجرایی جشنواره از روز پانزدهم تیر ماه آغاز می‌شود.

وی کاشی‌نگاره را هنر نقش‌زنی روی کاشی‌های شکسته عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به سابقه دیرینه نقاشی دیواری در قزوین، جشنواره کاشی‌نگاره‌ها در راستای جشنواره نقاشی‌ دیواری سال گذشته و با هدف احیای پیشینه هنری شهر قزوین، ارتقای هنر شهری در زمینه کاشی‌نگاره‌ها، بهبود نما و ارتقای سطح کیفی بدنه‌های بی‌هویت شهر در دستور کار سازمان زیباسازی قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به برگزاری این جشنواره در قالب طراحی و اجرای کاشی‌نگاره با روش‌های گوناگون، خاطرنشان کرد: شناسایی هنرمندان قزوینی، سوابق کاری آنان، جذب ایده‌های خلاقانه، نحوه بهره‌گیری از هنر آنان در حوزه زیباسازی و نیز حمایت از هنرمندان متخصص در این حوزه از مزایای برگزاری جشنواره کاشی‌نگاره‌ها به شمار می‌رود.

میزانی با اشاره به شناسایی هنرمندان قزوینی در جشنواره نقاشی سال گذشته، تصریح کرد: هنرمندان شهر قزوین توانستند در سال گذشته توانمندی‌های خود را ثابت کنند و به همین دلیل هنرمندان بومی قزوین در اولویت حضور در جشنواره کاشی‌نگاره‌ها قرار دارند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره کار کاشی‌نگاره روی دست کم یک هزار و 500 و حداکثر سه هزار متر مربع از دیوارهای سطح شهر اجرا می‌شود، اذعان کرد: دیوارهای انتخاب شده در تمام سطح شهر از جمله دیوارهایی از مناطق جنوبی آن هستند.

وی با اشاره به اینکه هر گروه می‌تواند روی 200 تا 250 متر مربع دیوار، کار خود را به اجرا درآورد، عنوان کرد: در انتخاب طرح‌های برتر، فرهنگ، تاریخ، صنایع دستی و پیشینه خوشنویسی قزوین مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین برگزاری دو نشست «نقد و بررسی آثار کاشی شکسته کشور» و «بررسی روش‌های اجرای کاشی‌نگاره‌ها» را از دیگر بخش‌های جشنواره یاد شده برشمرد.

میزانی بیان کرد: با تحویل نهایی و داوری آثار هنری، جشنواره در روز هفتم شهریور ماه به کار خود پایان می‌دهد و گروه‌های برگزیده جوایز نقدی از 60 تا 300 میلیون ریال دریافت می‌کنند.

وی در خصوص هزینه اجرای طرح‌های شرکت‌کنندگان روی دیواره‌های شهر افزود: پس از پایان جشنواره به ازای هر متر مربع اجرا، مبلغ 700 هزار ریال از سوی سازمان زیباسازی به شرکت‌کنندگان پرداخت می‌شود که این مبلغ شامل بخشی از هزینه‌های داربست و نصب آبچکان، حمل و نقل، کارگر، طراحی و نظارت بر اجرا و هزینه‌های پیش‌بینی ‌نشده است.

میزانی عنوان کرد: گروه‌های برگزیده این جشنواره از این پس در اولویت اجرای طرح‌های سازمان زیباسازی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/77011/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول