اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولید هندوانه‌های مرغوب با آب‌های شیرین زاگرس

هندوانه‌های آبدار برای کشاورزان کهگیلویه ارزآوری می‌کنند

رئیس اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: هندوانه تولیدی در کهگیلویه به خاطر آب‌های شیرین زاگرس از مرغوبیت مطلوبی برخوردار است و صادرات این محصول ارزآوری خوبی برای کشاورزان این منطقه دارد.

هندوانه‌های آبدار برای کشاورزان کهگیلویه ارزآوری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، زمین‌های حاصلخیز زمینه‌سازی رشد، تولید و اشتغال را در شهرستانی که تنها امیدش به پتانسیل‌های کشاورزی است فراهم می‌سازد.

محمد رازی‌پور در این رابطه اظهار داشت: برداشت بیش از 50 هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان کهگیلویه در قالب جو و گندم در حال حاضر آغاز شده است.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه خاطرنشان کرد: به علت کاهش نزولات و پراکندگی بارندگی در سطح حومه غربی کهگیلویه و سوق انتظار می‌رود برداشت نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد.

وی این کاهش در برداشت را به خاطر افت 30 درصدی زیرکشت بردن زمین‌های دیم دانست و ابراز داشت: کاهش نزولات در نیمه دوم بهمن و اسفند ماه گذشته باعث کاهش سطح زیر کشت جو و گندم شده است.

رازی‌پور کشت هندوانه در سطح 600 هکتار از زمین‌های شهرستان از نیمه دوم اسفند ماه گذشته را نیز متذکر شد و گفت: کشت هندوانه تا پایان اردیبهشت جاری ادامه خواهد داشت.

وی زمین‌های حاصلخیز شهرستان را مستعد تولید این محصول دانست و اذعان داشت: توجه به تولیدات کشاورزی زمینه اشتغال‌زایی جوانان این منطقه را فراهم می‌سازد.

این مسئول حوزه کشاورزی با بیان اینکه تولید هندوانه از نظر اقتصادی برای کشاورزان این منطقه درآمدزا‌ است گفت: این محصول گرچه جزو محصولات استراتژی کشاورزی نیست ولی به خاطر صادر شدن به دیگر کشور‌ها ارزآوری خوبی برای کشاورزان محسوب می‌شود.

رازی پور آب‌های شیرین زاگرس در مرغوبیت هندوانه کهگیلویه را مؤثر خواند و افزود: این محصول علاوه بر کشور عراق از مرز آذربایجان به ترکیه نیز صادر می‌شود.

وی در پایان میانگین برداشت هندوانه از 600 هکتار سطح زیرکشت در زمین‌های شهرستان را بیش از 24 هزار تن برآورد کرد.

انتهای پیام/82016/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول