اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

شیراز همواره مظهر تقدس بوده است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مظاهری که از امور نامقدس در شیراز دیده می‌شود، تحمیلی بوده و این شهر همواره مظهر تقدس بوده است.

شیراز همواره مظهر تقدس بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خدمات مرحوم آیت‌الله زبرجد و فعالان طرح آرامش بهاری اوقاف و امور خیریه استان فارس اظهار داشت: با توجه به حضور آیت‌الله محی‌الدین طاهری به عنوان رئیس هیئت امنای حرم سید علاء‌الدین حسین (ع) باید فضای قدسی این امامزاده به اطراف و جوانب و تمام شهر تسری پیدا کند.

وی افزود: شیراز همواره شهری مقدس بوده و باید تلاش شود تا فضای معنوی این شهر زمان ابن بطوطه مفسر بزرگ قرآن احیا شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: بهترین وسیله برای بازگشت به آن گذشته تابناک حرم‌های مطهر است و از همین رو، رهبر معظم انقلاب هوشمندانه بر سومین حرم اهل بیت بودن شیراز تاکید کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سال 92 با نام فاطمه زهرا (س) آغاز شد و با نام او پایان می‌یابد و امید است که به برکت کوثر و فاطمه اطهر حماسه سیاسی و اقتصادی در این سال تحقق پیدا کند.

ایمانی خاطرنشان کرد: قرآن مجید در تجلیل، تقدیس مریم کلماتی مانند «اصطفاک علی‌النسا‌العالمین» را به کار می‌برد و در جای دیگر به او می‌گوید که «یا مریم اقنتی و سجدی و ارکعی مع‌الراکعین».

وی تصریح کرد: خداوند به مریم فرمان می‌دهد که قنوت بگیر، دعا بخوان و سجده کن و رکوع بگذار همراه راکعان، که در این معنا باید توجه کرد زمانی در زمان مریم او برترین زن عالم بوده باید در هنگامی دیگر به دنبال کسی گشت که مریم سجده و رکوع خود را با میزان او تنظیم کند و بنابر قول نبی اکرم و ائمه اطهار این فرد فاطمه زهرا (س) است.

وی با اشاره به جایگاه حرم امامزاده واجب‌التکریم و سریع‌الاجابه سید علاء‌الدین حسین‌بن موسی‌بن جعفر (ع) ابراز داشت: آیت‌الله زبرجد سال‌ها خدمتگذار این آستان بود و با وجود بضاعت خدمتگزار مالی توانست قدم‌های اساسی را برای این امامزاده بردارد که تملک فضاهای اطراف، گسترش صحن‌ها و ساخت سالن‌های اجتماعات از آن جمله است.

* وجود آیت‌الله زبرجد برایم ارزشمند بود

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه افزود: وجود آیت‌الله زبرجد برای شخص من نقطه روشنی بود که گاه در مسائلی که نمی‌توانستم با دیگران مطرح کنم به وسیله ایشان بیان می‌کردیم و نکات لازم را در جای خود تذکر می‌دادیم.

وی همچنین بیان کرد: رونق خیمه‌های معرفت امسال به برکت فاطمه زهرا (س) بیش از سال‌های قبل بود و وجود خیمه‌های معرفت در امامزاده‌ها که همواره بارانداز روحی مردم بوده‌اند بر تقدس این فضا افزوده بود.

به گفته ایمانی، بعد فرهنگی کار همواره باید مد نظر تولیت امامزاده‌ها باشد و هر حرم نه یک شاه‌چراغ بلکه چلچراغ شهر باشد.

وی تصریح کرد: به برکت نظام اسلامی امامزاده‌ها کم‌کم به جایگاه راستین خود نزدیک می‌شوند و لازم است که برای مردم امکانات حداکثری خدماتی در این اماکن فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه تسهیل برای زوار امری ضروری است، بیان داشت: برگزاری نماز جماعت در سه وعده در تخت جمشیدی که در سال‌های گذشته تنها گروه‌های موسیقی با فضایی خاص در آن برنامه می‌گذاشتند بسیار ارزشمند بود که نوروز امسال اتفاق افتاد.

انتهای پیام/2448/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول