اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر جیرفت تأکید کرد

ایجاد کمربندی روی رودخانه ملنتی در جیرفت

رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: روی رودخانه ملنتی که در مرکز شهر قرار دارد، چند پل ساخته شده، اما تاکنون هیچ تدابیری برای ایجاد کمربندی این رودخانه انجام نشده و می‌طلبد، مسئولان در این زمینه پاسخگو باشند.

ایجاد کمربندی روی رودخانه ملنتی در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، تورج کوهستانی ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر در این شهرستان در زمینه سیلاب‌های بالادست، کمربندی شمالی و رودخانه‌های اطراف شهر اظهار داشت: با توجه به سد خاکی مخزنی که در بالادست شهر گرفته و در قسمت پایین آن باغ‌هایی با بوته‌های درختی قرار دارد، شهر در صورت وجود سیل با خطر بزرگی مواجه می‌شود.

وی افزود: روی رودخانه ملنتی که در مرکز شهر قرار دارد، چند پل ساخته شده، اما تاکنون هیچ تدابیری برای ایجاد کمربندی این رودخانه انجام نشده است که می‌طلبد، مسئولان مربوطه در این زمینه پاسخگو باشند.

کوهستانی تصریح کرد: در قسمت کمربندی شمالی شهر قبل از دوره سوم شورای اسلامی شهر یک خاکریز ایجاد شده که به هیچ وجه آب را به مسیر اصلی هدایت نمی‌کند و با جریان یافتن روی آسفالت بلوار پاسداران موجب خرابی آن شده است.

این عضو شورای شهر با تأکید بر ساماندهی رودخانه‌های هلیل و ملنتی ابراز داشت: اگر بارندگی‌های سیل‌آسا در شهر جیرفت به وقوع بپیوندد، با آسیب‌ها و خسارت‌های جبران‌ناپذیری روبه‌رو می‌شویم که توجه جدی مسئولان را می‌طلبد.

عضو شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: باید اسناد فضای سبز حاشیه بلوار پاسداران واگذار شود تا شهرداری بتواند، کارهای عمرانی که مد نظر دارد، انجام دهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی، تعاون، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر جیرفت نیز گفت: با توجه به خطرها و تهدیدهای سیلاب‌های بالادست و رودخانه‌های هلیل و ملنتی باید این مناطق هر چه سریع‌تر ساماندهی شوند.

کوچک‌علی کمالی با تأکید بر تعیین تکلیف بسترها و حریم‌های این رودخانه‌ها و مسیل‌ها افزود: باید تعیین حدود و حفاظت از منابع طبیعی حوزه‌های آبی انجام گیرد.

کمالی با بیان اینکه باید وضعیت بسترهای مرده مربوط به حدود رودخانه‌های ملنتی و هلیل مشخص شود، تصریح کرد: بغل‌بندی ساحل رودخانه ملنتی در راستای جلوگیری از حوادث باید مورد توجه قرار گیرد.

وی کف‌برداری این رودخانه را حائز اهمیت خواند و اذعان داشت: از سه‌راه  بند سراجی تا پایان پل سرجاز باید این عملیات انجام گیرد تا با ساماندهی آن از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/80001/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول