اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

ماهی‌های قرمز رودخانه‌ها را آلوده می‌کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: شهروندان در روز طبیعت از رهاسازی ماهی‌های قرمز در رودخانه‌‌ها جداً خودداری کنند، چراکه این ماهی‌ها سازگار با این آب‌ها نبوده و ضمن مرگ و میر، موجب آلوده شدن آب رودخانه‌ها نیز‌ می‌شوند.

ماهی‌های قرمز رودخانه‌ها را آلوده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیوک رئیسی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر حفاظت و صیانت از محیط زیست در 13 فروردین‌ماه اظهار داشت: رعایت اصول محیط زیست باید در بین خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شده و خود ناظر بر عملکردشان در روز انس با طبیعت باشند.

وی ادامه داد: انتظار داریم شهروندان در روز 13 فروردین که روز انس با طبیعت نام گرفته است در طبیعت از قطع شاخه‌های درختان برای روشن کردن آتش و از تخریب آشیانه پرندگان پرهیز کنند و با طبیعت مهربان باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت روشن کردن آتش، زمان ترک محل حتماً از خاموش کردن آن اطمینان حاصل کنند.

رئیسی تصریح کرد: شهروندان در این روز از رهاسازی ماهی‌های قرمز در رودخانه‌‌ها جداً خودداری کنند، چراکه این ماهی‌ها سازگار با این آب‌ها نبوده و ضمن مرگ و میر، موجب آلوده شدن آب رودخانه‌ها نیز‌ می‌شود.

وی با اشاره به سرانه تولید زباله در کشور یادآور شد: روزانه به صورت سرانه 700 گرم زباله تولید می‌شود که اگر مدیریت مناسب در این خصوص صورت نگیرد در آینده شاهد خسارات جبران‌ناپذیری خواهیم بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخریب محیط زیست (قطع درختان، آتش زدن بوته‌زارهای تازه رسته، ریختن آشغال در آب‌های جاری و طبیعت) ضمن راهنمایی هموطنان و فرهنگ‌سازی عدم تخریب و آلوده کردن محیط زیست، در صورت لزوم به اکیپ‌های مستقر حفاظت محیط زیست اطلاع داده و یا با شماره تلفن 1812 موضوع را گزارش کنند.

روزهای دوازده و سیزدهم فروردین موزه تاریخ طبیعی آذربایجان شرقی دایر است

رئیسی گفت: طی روزهای دوازده و سیزدهم فروردین موزه تاریخ طبیعی استان پذیرای میهمانان نوروزی است. این موزه از ساعت 9 صبح تا 18 به صورت رایگان دایر است.

وی اذعان داشت: موزه تاریخ طبیعی تبریز دارای مجموعه‌های متنوع جانوری منحصر به فرد ازجمله 38 گونه پستاندار، 49 گونه پرنده، 13 گونه خزنده، 9 گونه ‌آبزی، دو نوع سنگواره و نمونه‌هایی از سخت‌پوستان و بندپایان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی افزود: یک غرفه از ماکت‌های دایناسورهای دوران دوم زمین‌شناسی نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده که تماشای آن، حیات این پستاندار عظیم‌الجثه در 50 میلیون سال قبل را در ذهن انسان تداعی می‌کند.

رئیسی متذکر شد: نمونه‌های موزه تاریخ طبیعی دارای برچسب مشخصات شامل نام، نام علمی، رژیم غذایی، زادآوری، پراکنش جغرافیایی و نحوه تهیه نمونه بوده و به بازدیدکنندگان اطلاعات جامعی در خصوص سیر طبیعی حیات زیستکره ارائه می‌کند.

موزه تاریخ طبیعی آذربایجان‌شرقی در محل اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان واقع شده است. 

انتهای پیام/60002/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول