اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اصفهان:

اقتصاد ملی نیازمند توسعه زیر‌ساخت‌های پیشرفته بومی است

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: اقتصاد ملی به توسعه زیر‌ساخت‌ها و ساختار‌های علمی پیشرفته دنیا اما بومی شده نیاز دارد.

اقتصاد ملی نیازمند توسعه زیر‌ساخت‌های پیشرفته بومی است

غلامحسین شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: این موضوع جهت‌گیری نظام را در مسیر جهش‌های اقتصادی و سیاسی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ استاندارد‌سازی و توجه به این موضوع به عنوان پیش‌نیاز رشد و جهش‌های اقتصادی تلقی می‌شود، اضافه کرد: بدون شک این موضوع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبری به شمار می‌رود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته به مناسبت‌های مختلف به افزایش کیفیت تولیدات داخلی و انجام اقدامات قانونی تأکید داشته‌اند، تصریح کرد: کیفیت و استاندارد اساس موفقیت محصولات در بازار مصرف است و استفاده از کالای مطمئن، با کیفیت و استاندارد از حقوق مسلم مصرف‌کنندگان ایرانی به شمار می‌رود.

وی سازمان ملی استاندارد را خاستگاه نگرشی متعالی به حوزه اقتصاد و تولی دانست و ادامه داد: جامعه صنعتی و اقتصاد ملی به توسعه زیر‌ساخت‌ها و ساختار‌های علمی پیشرفته دنیا اما بومی شده نیاز دارد.

شفیعی با بیان اینکه دست‌یابی به این موضوع مهم تنها در بدنه کارشناسی و تخصصی سازمان ملی استاندارد تحقق پیدا می‌کند، تاکید کرد: این سازمان تنها مرجع اندازه‌گیری و تعیین کیفیت در کشور تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید دون نگاه‌های جزیره‌ای و بخشی‌نگری به هشدار‌های سازمان ملی استاندارد در راستای ترویج فرهنگ استاندارد‌سازی در بخش‌های مختلف جامعه توجه کنند، افزود: رعایت استاندارد‌ها در بخش‌های مختلف راهکار مؤفقیت در عرصه‌های اقتصادی کشور است.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول