اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی گیلان خبر داد

استقرار هیئت بازرسی در اداره کل استاندارد گیلان

مدیرکل بازرسی و نظارت گیلان از استقرار هیئت نظارت و بازرسی این اداره کل در موسسه استاندارد استان خبر داد.

استقرار هیئت بازرسی در اداره کل استاندارد گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید حمید حسینی امروز در نشست با مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با هدف معرفی هیئتی متشکل از بازرسان و کارشناسان اداره کل بازرسی استان برای استقرار در اداره کل استاندارد، اظهار کرد: این هیئت بر نحوه عملکرد استاندارد استان بازرسی و نظارت می‌کند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، گفت: استفاده از ظرفیت و منابع موجود و برطرف شدن سوء تدابیر در مدیریت‌ها با خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی امکانپذیر است.

این مسئول سازمان بازرسی را اصلی‌ترین دستگاه نظارتی کشور خواند و افزود: با توجه به اوضاع عمومی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و انتظارات مردم و مطالبات رهبری، رویکرد نظارت و بازرسی در سال جاری حاکمیت قانون و ارتقای سلامت نظام اداری است.

وی ارتباط نزدیک و سازنده با مدیران و کارگزاران نظام با هدف آشنایی دستگاه‌ها با وظایف و اختیارات سازمانی را جزو اهداف راهبردی سازمان بازرسی عنوان کرد.

حسینی ادامه داد: جلوگیری از عواملی که نارضایتی عمومی را در بر دارد و شناسایی و مسدود کردن بسترها و گلوگاه‌های جرم و تخلف در دستگاه‌ها جزو اهداف مهم بازرسی است.

وی شفاف‌سازی و تقویت روحیه پاسخگویی در دستگاه‌های اجرایی استان را از دیگر اهداف بازرسی ذکر کرد و یادآور شد: تقویت روحیه خدمت‌رسانی در دستگاه‌ها نیز از اهداف دیگر بازرسی است.

مدیرکل بازرسی گیلان موسسه استاندارد را یکی از دستگاه‌های پیشتاز و مهم در اجرایی شدن شعار امسال دانست و افزود: یکی از موضوع‌های مهم در مبارزه با تحریم‌ها، تقویت و افزایش تولید ملی است.

وی با اشاره به ضرورت استاندارد کالای داخلی، اذعان کرد: در روند اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، رعایت مولفه‌های استاندارد می‌تواند منجر به تحول در تولید، کاهش هزینه‌ها، بهبود کیفیت و کاهش سوخت در کشور شود.

حسینی متذکر شد: بازرسی‌های به موقع، طراحی و ایجاد کلینیک خدمات استاندارد و پوشش فعالیت‌های نظارت بر تمام شئونات اجتماعی مانند آسانسورها، فروشگاه‌ها، پارک‌ها و... موثر است و باید در دستور کار استاندارد قرار گیرد.

وی از کارمندان استاندارد و شهروندان گیلانی خواست در صورت بروز سوء جریان‌ و یا تخلفات احتمالی موسسه استاندارد موارد را از طریق بازرسان مستقر در اداره کل استاندارد و یا از طریق سایت آن درمیان بگذارند.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان نیز در نشست مذکور با اشاره به مشکلات و موانع موجود در مسیر انجام وظایف و رسالت این موسسه، اظهار کرد: نقش اداره کل بازرسی برای پیگیری و برطرف شدن مشکلات از جمله وجود واحدهای بدون پروانه استاندارد موثر و سازنده است.

محمدعلی یوسفی، وجود شکاف موسسه استاندارد با برخی دستگاه‌ها، اجرایی نشدن بسیاری از برنامه‌های تعریف شده در استان و موازی کاری برخی دستگاه‌های استان با استاندارد را از دیگر مشکلات عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول