اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان زنجان خبر داد

تایید صلاحیت 3 آزمایشگاه همکار توسط اداره کل استاندارد زنجان

مدیرکل استاندارد استان زنجان از تایید صلاحیت سه آزمایشگاه همکار توسط اداره کل استاندارد زنجان خبر داد.

تایید صلاحیت 3 آزمایشگاه همکار توسط اداره کل استاندارد زنجان

داود کارگرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل استاندارد استان زنجان در راستای نظارت بر واحدهای تولید و عرضه اقدام به استانداردسازی کالاها می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته گواهینامه یک آزمایشگاه همکار در استان زنجان ابطال شد، اضافه کرد: همچنین صلاحیت سه آزمایشگاه نیز برای همکاری با سازمان ملی استاندارد در استان زنجان تایید شد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تایید و رد صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار با اداره کل استاندارد استان زنجان افزود: در این راستا سال گذشته 15 کمیته فنی در زمینه صدور، تمدید و ابطال گواهینامه آزمایشگاه‌های همکار استان زنجان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد کمیته‌های برگزار شده سه کمیته در زمینه صدور گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار، هفت کمیته در راستای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار، سه کمیته در زمینه افزایش دامنه فعالیت، یک کمیته به منظور تعلیق گواهینامه و یک کمیته در راستای ابطال گواهینامه آزمایشگا‌ه‌های همکار با اداره کل استاندارد زنجان کرده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره اینکه زمینه فعالیت آزمایشگاه‌های همکار استان زنجان مختلف است، اضافه کرد: پس از ارزیابی‌های به عمل آمده آزمایشگاه امداد پخش با دامنه فعالیت مهندسی پزشکی، آزمایشگاه صنایع روی نوین پژوهان با دامنه فعالیت آنالیز شمش روی و آزمایشگاه لوله پلی‌اتیلن جابری با دامنه فعالیت لوله پلی‌اتیلن با رعایت الزامات فنی و احراز شرایط لازم موفق به کسب گواهینامه تایید صلاحیت شدند.

وی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته در زمینه استانداردسازی کالا افزود: سال گذشته در راستای کنترل بازار مصنوعات طلا و جواهر استان زنجان که به منظور جلوگیری از عرضه مصنوعات و سکه‌های طلای غیر استاندارد در سطح استان زنجان انجام گرفت از همه مصنوعات مراکز عرضه مورد بازرسی، بازدید به عمل آمد.

وی تصریح کرد: در این بازدید‌ها همه مصنوعات غیر استاندارد این مراکز جمع‌آوری و برش داده شد.

کارگرزاده در ادامه از توقیف ماشین‌آلات و تجهیزات شرکت‌های تولیدی فراورده‌های نفتی بدون ارائه استاندارد ملی یا کارخانه‌ای خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیته تبصره 1 ماده 12 دستورالعمل پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فراورده‌های نفتی، هیچ کدام از شرکت‌های تولیدی فراورده‌های نفتی مجاز به تولید و عرضه فراورده‌های نفتی بدون داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری یا استاندارد کارخانه‌ای نیستند.

وی گفت: برهمین اساس همه شرکت‌های تولیدی فراورده‌های نفتی به منظور ادامه فعالیت خود مکلف به اخذ پروانه استاندارد اجباری یا گواهی خوداظهاری هستند و در غیر اینصورت ضمن پلمب همه دستگاه‌ها و تجهیزات تولید واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/73005/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول