اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

75 هزار تن میوه، قابلیت استحصال در صنایع تبدیلی را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از 75 هزار تن میوه زیر‌درختی و از چرخه مصرف خارج شده استان، توان استحصال در صنایع تبدیلی و تولید کنسانتره و پوره میوه را دارد.

75 هزار تن میوه، قابلیت استحصال در صنایع تبدیلی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد‌ایمانی صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: ما سالانه 320 هزار تن ظرفیت تولید میوه در استان داریم که 25 درصد آنها زیر‌درختی است و از مرغوبیت لازم برخوردار نیست که وارد چرخه مصرف دامی و غیر‌انسانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ‌برای بهره‌برداری از این ظرفیت ضرورت دارد صنایع تبدیلی در استان اردبیل راه‌اندازی شود چرا که بیش از 75 هزار تن میوه با درجه متوسط و پایین این استان به کارخانه‌های کنسانتره و پوره میوه در ارومیه ارسال می‌شود در حالی که ما در استان اردبیل می‌توانیم از ظرفیت صنایع تبدیلی و خوراکی بهترین استفاده را بکنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیاز ضروری استان به راه‌اندازی چندین واحد فرآوری محصولات باغی را یادآور شد و گفت: طرح توسعه باغات که در هدف‌گذاری پنج ساله دو برابر وضع موجود است می‌طلبد تا صنایع تبدیلی در حوزه میوه و محصولات باغی افزون‌‌تر شود.

عبد‌ایمانی افزود:‌ تعدادی از طرح‌های توسعه این بخش از طریق کارگروه توسعه این بخش به بانک‌ عامل معرفی شده که در مرحله ارزیابی قرار دارند که امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

این مسئول از تهیه و تولید تیزر تلویزیونی، رادیویی و رسانه‌ای برای دعوت از کشاورزان در اقساط‌‌بندی تسهیلات دریافتی خود و مشمولیت بخشودگی جرایم و بدهی‌ها خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم در این زمینه اطلاع‌رسانی به نحوی انجام شود که خود کشاورزان راغب به استفاده از مزایای جدید باشند.

*تا 15 اردیبهشت تمام انعقاد قرارد‌ادهای تسهیلات بخش کشاورزی انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیریت بانک کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: ما مصمم هستیم تا 15 اردیبهشت ماه تمامی پرونده‌های ارسالی شامل طرح‌های توسعه بخش کشاورزی با رقم 132 میلیارد تومان را به مرحله عقد‌ قرارداد برسانیم.

عقیل وکیلی یادآور شد: البته در کنار آن حدود 20 میلیارد تومان طرح مصوب نیز داریم که سعی می‌شود با اولویت‌بندی دقیق این تسهیلات نیز به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود.

وی عنوان کرد: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات توسعه بخش کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی مصمم هستند و ما یقین داریم که در این زمینه راهکارهای لازم در نظر گرفته می‌شود.

مدیریت بانک کشاورزی استان اردبیل گفت: بر اساس تصمیم ناظران ویژه رئیس جمهور و ابلاغ هیئت دولت تمامی کشاورزانی که از سال 79 تا شهریور 91 تسهیلات دریافت کرده‌اند و رقم این تسهیلات زیر 10 میلیون تومان است مورد بخشودگی سود و بدهی دیرکرد می‌شوند.

وکیلی ادامه داد: قرار است دولت سود تسهیلات و دیر‌کرد را از محل منابع خود پرداخت کند و اصل وام در مدت پنج سال تقسیط شود.

این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: در این زمینه 207 میلیارد ریال بدهی کشاورزان در تراز اصل تسهیلات مورد محاسبه قرار گرفته که با مراجعه کشاورزان این رقم به مدت پنج سال قسط‌بندی شده و آنها قادر خواهند بود با بخشودگی سود، دیرکرد و سایر افزایش‌های احتمالی اصل بدهی خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/2122/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول