اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت منطقه آزاد قشم

آغاز عملیات احداث سایت بازیافت پسماند و صنایع تبدیلی در قشم

خبرگزاری فارس: نخستین سایت بازیافت پسماند و ایجاد صنایع تبدیلی قشم، با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم و بخش خصوصی در شهرک صنعتی تولای این جزیره ساخته می شود.

آغاز عملیات احداث سایت بازیافت پسماند و صنایع تبدیلی در قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، مدیر عامل شرکت خصوصی سرمایه گذار، امروز در مراسم کلنگ‌زنی این مجموعه اظهار کرد: تمام فرایند بازیافت و تبدیل زباله به طور اتوماتیک خواهد بود و آسیبی به محیط زیست نخواهد رسید.

همچنین در این روش که به عنوان تکنولوژی برتر اروپا در سال 2013 شناخته شده است، هیچ گاز مضری تولید نمی‌شود و شیرابه زباله‌ها به آب کشاورزی تبدیل می‌شود.

علی شفیعی افزود: مواد غیر قابل بازیافت نیز زیر ساختمان‌ها استفاده و در دراز مدت به سنگواره تبدیل می‌شوند.

به گفته وی این مجموعه که در زمینی به مساحت پنچ هکتار ساخته می‌شود، از قابلیت غنی‌سازی 30 تن کمپوست در روز و تبدیل آن به کود آلی برخوردار است.

در کنار این، 70 تن از یکصد تن زباله دریافتی این سایت به کارتن، کاغذ و پلاستیک تبدیل می‌شود. علاوه بر این دو فاز، در آینده از لاستیک‌های  مستعمل نیز برای تولید گازوییل استفاده خواهد شد.

سایت پسماند زباله و صنایع تبدیلی با صرف 200 میلیارد ریال احداث می شود که از این میزان، پرداخت 20 درصد را سازمان منطقه آزاد قشم، و 80 درصد را بخش خصوصی عهده دار شده است و ساخت آن 6 ماه به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام/2310/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول