اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهادکشاورزی شهرستان مراغه:

باغداران مراغه‌ای 260 هزار تن انواع میوه تولید کردند/ تولید 28 درصد میوه استان آذربایجان‌شرقی

مدیرجهادکشاورزی شهرستان مراغه گفت: باغداران مراغه‌ای پارسال با تولید 260 هزار تن انواع میوه 28 درصد میوه استان را در این شهرستان تولید کردند.

باغداران مراغه‌ای 260 هزار تن انواع میوه تولید کردند/ تولید 28 درصد میوه استان آذربایجان‌شرقی

محمد نریمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مراغه اظهار کرد: این شهرستان 20 هزار هکتار باغ دارد و 23 نوع  میوه در آن تولید می‌شود.

وی افزود: سیب، انگور، گوجه سبز، زردآلو، آلبالو، هلو، شفتالو، شلیل، گیلاس، گلابی، گردو و بادام میوه‌هایی که در مراغه بیشترین سطح زیر کشت و تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

نریمانی با بیان اینکه بیشترین محصول باغی مراغه سیب است و باغداران مراغه‌ای یک سوم سیب استان را در این شهرستان تولید می‌کنند، افزود: باغداران مراغه‌ای در تولید سیب، بادام و آلوچه مقام اول را در استان دارند در انگور رتبه سوم و در زردآلو و گردو جایگاه پنجم استان از آن باغداران این شهرستان است.

مدیر جهادکشاورزی مراغه گفت: سالانه از کل تولیدات باغی مراغه 150 هزار تن سیب و بیش از 30 هزار تن خشکبار شامل آلوچه، مغز گردو، بادام، کشمش، برگه زردآلو و قیسی صادر می‌شود.

وی گفت: بخش عمده محصولات باغی تولید شده در مراغه به خاطر دانش بالای کشاورزان در عمل‌آوری و کیفیت خوب به دیگر استانها ، شهرستانها و خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان 240 هزار نفری مراغه در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

انتهای پیام/60007/ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول