اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد

تعیین 12 راهبرد برای امور اجرایی جوانان / 5 درصد جمعیت کشور ورزشکار هستند

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه پنج درصد جمعیت کشور ورزشکار هستند، گفت: این وزارتخانه 12 راهبرد را برای امور اجرایی جوانان تدوین کرده است.

تعیین 12 راهبرد برای امور اجرایی جوانان / 5 درصد جمعیت کشور ورزشکار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد عباسی امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی در قم با بیان اینکه بر اساس قانون، مسئله جوانان و نیازهای آنان به وزارت ورزش و جوانان سپرده نشده است اظهار کرد: این کار بین همه دستگاه‌ها تقسیم شده و در واقع وزارتخانه ورزش و جوانان به عنوان دیده‌بان فعالیت‌های مربوط به جوانان انجام وظیفه می‌کند.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان وظایفی را که مربوط به جوانان می‌‌شود به همه دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی کرده اما 12 راهبرد را برای امور اجرایی تدوین کرده است و یکی از مهمترین مسائل جوانان به ایده‌های فکری آنها و اوقات فراغت مربوط می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در کشور ما جمعیت 15 تا 29 سال جوان محسوب می‌شوند گفت: در ایران حدود هزار سمن وجود دارند که دارای فعالیت‌های گسترده‌ای هستند؛ در حال حاضر شبکه‌هایی چون مبشر صبح، اندیشه ناب و ترویج منویات رهبر معظم انقلاب در میان این سمن‌ها راه‌اندازی شده که در زمینه‌های متنوعی کار می‌کنند.

وی ادامه داد: امروزه گروه‌هایی با عنوان الگوگیری در میان جوانان شکل گرفته و هدف از آن انتخاب نخبگانی از میان همین قشر و تجلیل از آنهاست؛ جشنواره علی‌اکبر(ع) به همین منظور برگزار می‌شود و نخبگانی را از میان طلاب، دانشجویان و سایر اقشار انتخاب می‌کند.

عباسی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه دارای ظرفیت معنوی گسترده‌ای هستند خاطرنشان کرد: سعی داریم از این ظرفیت بزرگ در امور مربوط به جوانان و ورزش کشور بهره بجوییم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در ارتباط با جوانان کار این وزارتخانه کاملا ستادی است اما در ورزش کار عملیاتی صورت می‌گیرد؛ امروزه جوانان علاقه فراوانی به رشته‌های مختلف ورزشی دارند و تجمعات با انگیزه معمولا در اماکن ورزشی شکل می‌گیرد.

وی قهرمانان ورزشی را از جمله الگوهای قشر جوان دانست و افزود: در عین حال نمی‌توان گفت قهرمانان ورزشی ما با همه شرایط دینی و اجتماعی ایران مطابقت دارند زیرا بیشتر این افراد در سن جوانی به این رتبه می‌رسند و مواظبت شخصی توسط قهرمانان در این شرایط بسیار مشکل است.

عباسی با تاکید بر توسعه ورزش عمومی بیان داشت: کسانی که دارای کارت بیمه ورزشی هستند در واقع جمعیت سازمان یافته ورزشکار کشور محسوب می‌شوند که در حال حاضر پنج درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: سال 91 سال خوبی از نظر ورزش قهرمانی برای ایران اسلامی بود؛ در المپیک گذشته 54 نفر از بهترین ورزشکاران ایرانی انتخاب شدند و ایران به رتبه 17 جهان رسید ضمن اینکه ورزشکاران پارالمپیکی ایران هم بر پله 12 جهان ایستادند.

وی قهرمانی ایران در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد را مورد توجه قرار داد و گفت: قرار گرفتن پرچم ایران بر فراز پرچم کشورهایی چون آمریکا و روسیه علاوه بر اقتدار ورزشی، از نظر اجتماعی و روانی هم تاثیرات خوبی داشت.

عباسی در ادامه به ارتباط میان وزارت ورزش و جوانان و حوزه علمیه اشاره و ابراز کرد: استفاده از طلاب ورزشکار به عنوان مشاوران جوان در اماکن ورزشی مانند دربی فوتبال تهران تاثیرات خوبی داشته است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزشکاران ایرانی تنها گروهی بودند که در المپیک به اقامه نماز جماعت می‌پرداختند عنوان داشت: همراهی حجت‌الاسلام راشد یزدی با ورزشکاران ایرانی تاثیر روانی و معنوی خوبی بر گروه ورزشکاران ایرانی داشت.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول