اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی:

استان مرکزی رتبه پنجم صنایع کشور است

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در حال حاضر بین استان‌های کشور صاحب رتبه پنجم در بخش صنعت است.

استان مرکزی رتبه پنجم صنایع کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حامد یحیی در مراسم افتتاح کلینیک صنعت در اراک اظهار داشت: استان مرکزی در صنایع بزرگ و مادر مانند ماشین‌سازی، آلومینیوم‌سازی، کمباین‌سازی، پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه حرارتی، نیروگاه آب سنگین و ... رتبه دوم کشور را دارد.

وی افزود: 34 شهرک و ناحیه صنعتی در استان مرکزی وجود دارد که یک‌هزار و 660 واحد صنعتی استان در این شهرک‌ها مستقر هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با اشاره به اینکه تعداد یک‌هزار و 41 واحد در این شهرک‌ها و واحدهای صنعتی بهره‌برداری شده‌اند، ادامه داد: میزان اشتغال شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان 22 هزار و 926 نفر است.

یحیی بر ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه در استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی کشور تأکید کرد و گفت: عدم ارتقای مؤثر ارتباط دانشگاه و صنعت از مهم‌ترین دغدغه‌های استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی بوده که با بررسی راهکارهای موجود و به منظور تقویت این ارتباط در استان، دانشگاه تفرش به نمایندگی از دانشگاه‌های استان کلینیک صنعت را به منظور ارائه خدمات و مشاوره به صنایع راه‌اندازی کرده است.

وی اظهار داشت: امروزه دانشگاه و صنعت در راستای رسیدن به اهداف خو د در یک موازات حرکت می‌کنند و تنها از طریق آمارها از عملکرد یکدیگر مطلع می‌شوند و متأسفانه در طول مسیر تحقق اهداف خود با یکدیگر ارتباط زیادی ندارند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی این کلینیک، شاهد همکاری بیشتر و فعالیت‌های مؤثر و مستمر مجموعه‌های دانشگاهی و صنعت استان باشیم.

یحیی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکانات خوبی از جمله آزمایشگاه‌های مجهز در دانشگاه‌ها وجود دارد که می‌تواند در بررسی و کنترل محصولات تولیدی صنایع استان مفید باشد، بر ضرورت برگزاری بازدیدهای دوره‌ای اساتید و دانشجویان از صنایع و مدیران واحدهای صنعتی از دانشگاه‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/87002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول