اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خبر داد

معافیت حقوق ورودی ماشین آلات صنعتی برای 133 واحد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 133 واحد تولیدی و صنعتی این استان سال گذشته از معافیت حقوق ورودی ماشین‌آلات صنعتی به ارزش 95 میلیون یورو بهره‌مند شدند.

معافیت حقوق ورودی ماشین آلات صنعتی برای 133 واحد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، علیرضا زاوشی افزود: معافیت حقوق ورودی مشمول واحدهایی می‌شود که ماشین‌آلات مورد نیازشان در داخل تولید نمی‌شود و برای واردات این تجهیزات به کشور فقط موظف به پرداخت چهار تا پنج درصد ارزش افزوده هستند.

وی تصریح کرد: 292 واحد تولیدی و صنعتی استان مرکزی نیز سال گذشته از محل ماده 121 قانون امور گمرکی در مجموع مشمول معافیت 46 میلیون یورو شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطر نشان کرد: ماده 121 قانون امور گمرکی نیز مربوط به صنایعی است که برای تولید، نیازمند واردات مواد اولیه و بسته‌بندی هستند که این مهم در داخل کشور وجود ندارد و دولت برای این واحدها ما به‌التفاوت حقوق گمرکی را مشمول بخشودگی قرار می‌دهد.

زاوشی بیان کرد: معافیت‌های مذکور نشانگر پویایی صنایع استان مرکزی در شرایط تحریم اقتصادی و دور زدن تحریم‌ها توسط صاحبان صنعت و مدیریت صحیح امور برای رفع مشکلات است.

وی عنوان کرد: سال گذشته در 15 نشست اصلی ستاد تسهیل امور صنعت، مشکلات 115 شرکت تولیدی بررسی شد و 205 مصوبه در حل معضلات و تسریع و تسهیل امور صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: در 18 نشست کارشناسی ستاد تسهیل امور صنعت نیز مشکلات 128 شرکت تولیدی، مطرح و بررسی شد.

زاوشی گفت: بیش از 60 درصد مصوبات این ستاد اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: در مدت اشاره شده همچنین 136 واحد تولیدی و صنعتی استان مرکزی متقاضی استفاده از تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی بودند که پرونده 135 واحد با رقم تسهیلات سه هزار و 849 میلیارد و 500 میلیون ریال در استان بررسی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: هم اینک 96 فقره از پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی این استان با رقم دو هزار و 774 میلیارد و 500 میلیون ریال در بانک پذیرش شده است.

انتهای پیام/87001‌/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول