اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سفر دور سوم رئیس جمهور تا پایان سال 91 صورت گرفت

پاسخگویی به بیش از 300000 درخواست و نامه مردمی در آذربایجان غربی

مدیرکل بازرسی استانداری آذربایجان غربی گفت: از سفر دور سوم رئیس جمهور به آذربایجان غربی تا پایان سال 91 بیش از 300 هزار نامه و درخواست مردمی به نتیجه رسیده‌اند.

پاسخگویی به بیش از 300000 درخواست و نامه مردمی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه نادر سلامت ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: در جریان سفر دور سوم هیئت دولت به آذربایجان غربی بیش از 242 هزار نامه از طرف مردم استان دریافت شده است، که پس از تشکیل تیم‌های کارشناسی از همان روزهای اولیه درصدد پاسخگویی به این نامه‌ها بودیم.

وی تصریح کرد: بی شک یکی از ماندگارترین عمل‌ دولت‌های نهم و دهم ارتباطات مردمی وسیع آن است.

وی افزود: رویکرد دولت نهم در خصوص حجم انبوه درخواست‌ها و نامه‌های مردمی انباشت شده، ایجاد شبکه‌ای منسجم و قوی برای پاسخگویی بود که با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامانه 111) به ثمر نشست.

سلامت در خصوص این سامانه گفت: سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت که به سامانه 111 معروف است از شهریور ماه سال 89 به منظور پاسخگویی به مطالبات مردمی در آذربایجان غربی فعال شد؛ در این سامانه 18 کارشناس مشغول به پاسخگویی به درخواست‌های مردمی هستند که با کار کارشناسی و پیگیری تا حصول نتیجه سعی در حل مشکلات مردمی دارند.

وی در تشریح عملکرد این سامانه اعلام کرد: پس از ثبت درخواست، مدیران مربوطه موظف هستند که ظرف مدت 10 روز به درخواست‌ها و مطالبات مردم پاسخگو باشند که پس از انقضای این مهلت مدیران ارشد آن سازمان به درخواست‌های پاسخ داده نشده رسیدگی می‌کنند.

مدیرکل بازرسی استانداری آذربایجان غربی با رد شایعات مربوط به عدم پاسخگویی این سامانه، گفت: تا کنون هیچ نامه و درخواستی بلاتکلیف و بدون جواب باقی نمانده است، البته برخی از نامه‌های دریافتی در خصوص قوای دیگر و خارج از مسئولیت‌ها و اختیارات دولت بود، ولی حتی در خصوص این گونه درخواست‌ها نیز تا حد امکان راهنمایی‌هایی صورت گرفته است.

سلامت با اعلام اینکه 50 هزار در خواست در سامانه 111 به ثبت رسیده است، افزود: در مجموع نامه‌های دریافتی توسط استانداری آذربایجان غربی به بیش از 300 هزار مورد رسیده است که نتیجه آن اختصاص 400 میلیارد ریال به منظور پاسخگویی به این نامه‌ها بوده است.

وی اظهار داشت: بیش‌ترین موضوع نامه‌های رسیده با موضوعاتی همچون درمان، کمک مالی، جهیزیه، زنان بی سرپرست و... بوده است که 12 میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت برای حل مشکلات درمانی مردم 360 میلیارد ریال هم به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه و مابقی تحت عناوین دیگر در اختیار مردم استان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: 33 هزار فقره تسهیلات بانکی نیز علاوه بر مبالغ فوق در پی درخواست‌های مردمی ارسال شده به استانداری توسط بانک‌های عامل استان پرداخت شد.

* مردم به محور اصلی فعالیت مدیران استان تبدیل شده‌اند

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان غربی گفت: با پیگیری‌های استاندار و در راستای برنامه‌های دولت تمام مسئولان استانی مردم را محور فعالیت خود قرار داده‌اند.

نادر سلامت در تشریح گفته‌های خود، اظهار داشت: هر هفته استاندار آذربایجان غربی با مراجعان حضوری دیدار می‌کند که حضور برخی از مدیران کل و معاونین استاندار در این نشست‌ها ضروری است، اختصاص یک روز در هفته برای ملاقات مردمی و رسیدگی مستقیم به مشکلات مردم توسط مدیران کل استان اجباری است که نتیجه این حرکت دیدار یک هزار و 760 نفر با استاندار در سال گذشته و افزایش رضایت‌مندی مردم از دستگاه‌های اجرایی است.

وی در ادامه افزود: سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان غربی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان نیز در حل مشکلات مردمی موثر بوده است.

مدیرکل بازرسی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: حضور در شهرستان‌ها به منظور ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، بازرسی‌های سرزده و سامانه ارزیابی عملکرد وزارت کشور از جمله اقدامات اداره کل بازرسی و مدیریت عملکرد استانداری آذربایجان غربی برای افزایش رضایت‌مندی مردم در سال 91 بوده است.

انتهای پیام/61001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول