اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

نخستین مرکز دولتی درمان سوء‌مصرف مواد مخدر آغاز به کار کرد

طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نخستین مرکز دولتی درمان سوء‌مصرف مواد مخدر در استان مرکزی آغاز به کار کرد.

نخستین مرکز دولتی درمان سوء‌مصرف مواد مخدر آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در مراسم آغاز به کار این مرکز گفت: اعتیاد یک بیماری است که درمان آن نیازمند توجه همه دستگاه‌های ذی‌ربط است.

مجید رمضانی افزود: متاسفانه هم‌اکنون مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر یافته که باید با آگاهی ‌بخشی به خانواده‌ها و به ویژه جوانان از افزایش مصرف این مواد کاست.

وی تصریح کرد: اعتیاد و ابتلا به بیماری‌های روانی در مقایسه با بیماری‌های جسمی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، این در حالی است که توجه به درمان این بیماری‌ها به مراتب مهم‌تر و حساس‌تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خواستار خدمات رسانی و سرویس ‌دهی مناسبت به بیماران مبتلا به ناراحتی‌های روانی و اعتیاد شد و بیان کرد: کوچک‌ترین سهل‌انگاری و بی‌توجهی به این بخش آسیب‌های اجتماعی فراوانی به دنبال دارد که جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

رمضانی اظهار کرد: دولت به تنهایی نخواهد توانست در امر مبارزه، پیشگیری و درمان اعتیاد موفق عمل کند که می‌طلبد افراد متمکن و خیرین و بخش خصوصی در این زمینه به یاری دولت بشتابند.

وی با انتقاد از فعالیت کمرنگ اورژانس بیماران حاد روانپزشکی استان گفت: فعال ‌سازی این اورژانس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید تلاش شود هر چه سریع‌تر شاهد فعالیت بیشتر این اورژانس باشیم.

به گفته وی اورژانس بیماری‌های روانی استان مرکزی در آینده‌ای نزدیک در بیمارستان امیرکبیر اراک راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس کمیته درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: در حال حاضر در حوزه مراکز درمان اعتیاد در استان 94 مرکز و در اراک 54 مرکز فعال است.

سیدمحمد جمالیان با بیان اینکه این مراکز خدمات دهی به 9 هزار بیمار را بر عهده دارند، افزود: مرکز دولتی درمان سوء مصرف مواد به صورت تخصصی خدمات لازم را در این زمینه به بیماران ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/87003‌/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول