اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان:

توان دفاعی ارتش ایران بی‌نظیر است

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان با بیان اینکه آمادگی و توان دفاعی امروز ارتش ایران در تاریخ بی‌نظیر است، گفت: راهبرد امسال ارتش آمادگی حداکثری در توان رزمی و تجهیزات است.

توان دفاعی ارتش ایران بی‌نظیر است

حمزه بیدادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید به صراحت اسرائیل را تهدید کردند و فرمودند اگر غلطی از او سر بزند با خاک یکسان می‌شود.

وی افزود:‌ مطمئناً رهبر یک مملکت هیچ گاه ادعای بدون پشتوانه نمی‌کند بنابراین مقام معظم رهبری با در نظر گرفتن پشتوانه و ظرفیت موجود این امر را مطرح کردند.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان با اشاره به آمادگی رزمی و توان دفاعی ارتش عنوان کرد: در حال حاضر ما در حد بسیار خوبی از آمادگی و توان دفاعی قرار داریم به طوری که می‌توان گفت بهترین وضعیت و موقعیت در طول تاریخ ارتش و نیروهای مسلح را داریم و می‌توانیم به خوبی از حدود و ثغور کیان اسلامی حفاظت و حراست کنیم.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: در فرازی از سخنان مقام معظم رهبری مأموریت‌هایی به عنوان مأموریت‌های استنتاجی برای ما وجود دارد که باید این مهم را درک کنیم و به عنوان یک راهبرد و تاکتیک تعریف کرده و در طول سال به آن بپردازیم.

بیدادی در ادامه ابراز داشت: تحقق حماسه سیاسی باید با بصیرت توأم باشد که یکی از مصادیق آن در انتخابات پیش رو است.

وی تأکید کرد: در حماسه اقتصادی نیز ارتش صرفه‌جویی و بهره‌وری حداکثری از منابع مالی را در برنامه داشته و اجرایی می‌کند چرا که سیاست کلی کشور نیز این است که اقتصاد ما به سمت اقتصاد بدون نفت برود.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان با اشاره به راهبرد نیروی زمینی ارتش طی امسال بیان داشت: راهبردی که نیروی زمینی ارتش امسال برای خود تعریف کرده رفتن به سوی حداکثر آمادگی در توان رزمی و آمادگی تجهیزات است.

وی یادآور شد: بحث دیگری که مطرح بوده و حائز اهمیت است استمرار در عملیات است که امسال توسط فرمانده نیروی زمینی این راهبرد تدوین و ابلاغ شده و پیگیری می‌شود.

بیدادی در ادامه سخنانش اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت ارتش 100 درصد نیاز داخلی خود را از تمام صنایع دفاعی با بهترین کیفیت در داخل تولید می کند.

وی با اشاره به تولیدات ارتش در زمینه سلاح‌های استراتژیکی، وسایل مخابراتی و الکترونیکی، جنگنده‌های سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و تانک ادامه داد: از جمله این تولیدات می‌توان به نسل پیشرفته  تانک ذوالفقار که در 22 بهمن سال گذشته به نمایش گذاشته شد و هواپیمای رادارگریز و ناو جماران که از پیشرفته‌ترین ناوهای دنیا است اشاره کرد.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان تصریح کرد: در زمینه موشکی، مهمات و... ما به خودکفایی رسیده‌ایم و در حال حاضر به سمت و سویی حرکت می‌کنیم که صادرکننده باشیم و بازار منطقه را نیز در دست بگیریم.

وی با اشاره به کارنامه عملیاتی بسیار درخشان تیپ شهید قهرمان همدان ابراز داشت: از 8 هزار شهید استان یک هزار و 400 شهید ارتشی هستند و حدود 800 شهید از تیپ شهید قهرمان همدان تقدیم انقلاب شده است.

بیدادی زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا را فریضه دانست و افزود: در این راستا یادواره‌هایی در سطح استان برگزار می‌شود که می‌تواند اثرگذاری خوبی داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های هفته ارتش خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های ما طی این هفته بیعت با نماینده ولی‌فقیه در استان، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری سان و رژه موتوری و پیاده و حرکات رزمی همزمان با روز ارتش و سخنرانی پیش از خطبه در نماز جمعه است.

انتهای پیام/89006/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول