اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه منطقه‌‌ای غرب نیروی‌زمینی ارتش:

دفاع از حریم ولایت از افتخارات هر سرباز ارتشی است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی‌زمینی ارتش گفت: سال‌روز ارتش جمهوری اسلامی روز حماسه‌آفرینی نیروی زمینی است و پوشیدن لباس سربازی و دفاع از حریم ولایت از افتخارات هر فرد ارتشی است.

دفاع از حریم ولایت از افتخارات هر سرباز ارتشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امیر منوچهر کاظمی صبح امروز در نشست‌ خبری که به‌ مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی با اصحاب رسانه استان کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه ارتش همیشه به دفاع از ولایت پرداخته است، در خصوص تعداد شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از 48 هزار شهید در دوران 8 سال دفاع مقدس تقدیم نظام و مردم کرده است.

وی تاکید کرد: استان کرمانشاه و منطقه غرب ارتش جمهوری اسلامی، 5 هزار و 500 شهید، 7 هزار و 11 جانباز و 2 هزار و 727 آزاده تقدیم کرده است.

وی اعلام کرد: سالروز ارتش جمهوری اسلامی روز حماسه‌آفرینی نیروی زمینی است و پوشیدن لباس سربازی و دفاع از حریم ولایت از افتخارات هر ارتشی است.

کاظمی با اشاره به نام‌گذاری روز ارتش توسط بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، تصریح کرد: این روز همانند روز پیروزی انقلاب، از ایام‌الله است.

به گفته وی، نام‌گذاری این روز به نام روز ارتش جمهوری اسلامی از سوی رهبرکبیر انقلاب، تصمیمی مدبرانه و الهی بود که موجب خیر و برکت برای ملت ایران شد و در طول 43 سال پس از انقلاب در تمام عرصه‌ها و کارزارها همواره نیاز به ارتش احساس شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌‌ای غرب نیروی زمینی ارتش در خصوص آماری از نتایج عملیات‌ها و ماموریت‌هایی که ارتش جمهوری اسلامی در طول سال گذشته در مرزهای استان انجام داده است، گفت: بیش از 825 قبضه سلاح، 28 هزار بطری مشروبات الکلی، بیش از 4 هزار رأس احشام قاچاق و 158 مترددین غیرمجاز در مرز دستگیر و کشف و ضبط شده است.

کاظمی پاک‌سازی مناطق مین را از دیگر ماموریت‌های قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش دانست و افزود: 348 هزار و 980 هکتار از اراضی آلوده پاک‌سازی شده و جشن پاک‌سازی با حضور وزیر دفاع در سال گذشته انجام شد و در این راستا ارتش 105 شهید و 227 جانباز را تقدیم کرده است.

وی استقرار نیروهای پدافندی در نقاط مرزی و حفاظت از حریم آسمان غرب توسط یگان‌های پدافندی در غرب را از دیگر ماموریت‌های قرارگاه منطقه‌ای غرب برشمرد و گفت: یگان‌های پدافندی ارتش با بیداری و هوشیاری از آسمان کشور مراقبت می‌کنند.

ارتقاء آمادگی رزمی نیروی ارتش در رده‌های مختلف، تقویت بنیه فرهنگی‌ـ هنری از دیگر برنامه‌هایی است که ارتش جمهوری اسلامی به انجام آن مبادرت می‌ورزد.

کاظمی ارتقاء معیشت همکاران ارتشی را از دیگر برنامه‌های قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش عنوان کرد و گفت: بیش از 3 هزار واحد مسکونی تا پایان سال آماده و واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول