اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت یک هفته

صید ماهیان استخوانی دریای خزر تمدید شد

مدیر کل شیلات گیلان از تمدید صید ماهیان استخوانی دریای خزر در استان‌های شمالی کشور تا 22 فروردین جاری خبر داد.

صید ماهیان استخوانی دریای خزر تمدید شد

حجت سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی از تمدید صید ماهیان استخوانی دریای خزر خبر داد و اظهار کرد: این تمدید طبق بررسی‌های انجام شده و تقاضاهای جامعه صید و صیادی صورت گرفته است.

وی تمدید صید ماهیان استخوانی را تا ساعت 24 روز پنجشنبه 22 فروردین جاری عنوان کرد و گفت: هر ساله پایان فصل صید 16 فروردین ماه تعیین می‌شود و طبق شرایط جوی و تقاضاهای جامعه صید و صیادی استان‌های شمالی گیلان، گلستان و مازندران این تاریخ به مدت یک هفته تمدید شده است.

مدیر کل شیلات گیلان با اشاره به اینکه پس از تاریخ مذکور هر گونه صید ماهیان استخوانی در دریای خزر ممنوع می‌شود، اذعان کرد: پس از این تاریخ تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی و فصل زادآوری و مهاجرت ماهیان استخوانی دریای خزر آغاز می‌شود و صید تعطیل است.

وی، اول و 20 مهر را فصل آغاز صید ماهیان استخوانی دریای خزر نام برد و یادآور شد: تمدید صید برای حمایت از جامعه صیادان صورت گرفته است.

سعیدی با بیان اینکه گیلان دارای 66 شرکت تعاونی پره صیادی است، گفت: از این تعداد، 52 شرکت فعال هستند.

وی از فعالیت چهار هزار و 50 صیاد در شرکت‌های تعاونی پره صیادی مذکور خبر داد و تصریح کرد: این صیادان از آغاز فصل صید تاکنون مقدار دو هزار و 700 تن انواع ماهیان استخوانی را صید کردند که ارزش اقتصادی آنها بالغ بر 28 میلیارد تومان بوده است.

این مسئول میزان صید ماهیان استخوانی را نسبت به فصل صید گذشته با پنج درصد افزایش ذکر کرد و متذکر شد: از آغاز فصل صید تاکنون صید ماهیان استخوانی بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه بیشتر ماهیان صید شده از نوع ماهیان تکثیر طبیعی دریای خزر هستند، خاطرنشان کرد: تا پایان تاریخ تمدید شده، صید ماهیان استخوانی افزایش بیشتری می‌یابد.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول