اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان:

حضور آگاهانه مردم منجر به انتخاب فرد اصلح در شورا می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: حضور آگاهانه و دقیق مردم در انتخابات موجب انتخاب فرد اصلح و فرهیخته در شورای شهر و روستا می‌شود.

حضور آگاهانه مردم منجر به انتخاب فرد اصلح در شورا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، جواد نجار تمیزکار در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با اشاره به برگزاری انتخابات، اظهار کرد: مدت کوتاهی تا 24 خرداد یعنی برگزاری دو انتخابات بزرگ و با اهمیت ریاست جمهوری و شوراها باقی مانده است.

وی ادامه داد: به دلیل همزمانی برگزاری این دو انتخابات که هر یک نیز از اهمیتی خاص برخوردار هستند اندکی رنگ از رخسار انتخابات پارلمان‌های شهری ربوده است هر چند سه دوره گذشته از انتخابات شوراها مردم اقبال خوبی به حضور به شرکت در انتخابات شوراها نشان دادند و امیدواریم با نزدیک‌تر شدن زمان انتخابات شورا این حضور تشدید یابد.

این مسئول با تاکید بر ضرورت حضوری گسترده در انتخابات، اذعان کرد: اکنون پس از 14 سال تجربه و آزمون و خطا در مسیر پرپیچ و خم شوراها انتظار می‌رود تا در آستانه چهارمین دوره انتخابات رسانه‌های گروهی و صاحبان قلم و اندیشه با فرهنگ‌سازی مناسب فرصتی را برای حضور فعال‌تر نخبگان و اندیشمندان در این عرصه ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: این حضور موجب می‌شود تا با افزایش بار علمی و تجارب عملی منتخبان و خرد جمعی نخبگان و اندیشمندان دسترسی به اهداف عالیه پیش‌بینی شده در اصول قانون اساسی یعنی تصمیم‌گیری و اداره امور کشور و نظارت دقیق آن نزدیک‌تر شود.

به گفته نجارتمیزکار، در اصل یکصدم قانون اساسی مقام‌های کشور در حدود و اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات شوراها هستند اما امروزه با توجه به تجارب به دست آمده شوراهای شهر و روستا بر این باورند که با نگاه کارشناسانه و در چارچوب قوانین مصوباتی را به تصویب برسانند تا با اجرای این تصمیمات موجبات رضایتمندی مردم و پیشرفت همه جانبه فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مصوبات شوراها پخته‌تر، قانونی‌تر و کارشناسی‌تر باشد تا اعتماد نظام، مردم و مجریان قانون فراهم آید.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان، با اشاره به اینکه امروزه دستگاه‌های نظارتی و مردم به تمام امور تسلط دارند، یادآور شد: پذیرش مسئولیت مردم در مقام ناظر کاری بسیار دشوار است و گام‌گذاشتن به این مسئولیت نیاز به وسعت قلب، از خودگذشتگی و سلامت نفس دارد.

وی انتخاب آگاهانه و دقیق مردم را موجب فرصتی برای قانون‌گذاران خواند تا با افزایش اختیارات شوراها و ایجاد مدیریت واحد در شهرها موجبات پیشرفت و رضایتمندی بیشتر مردم فراهم آید و بار مسئولیت دولت کاسته و برای رسیدن به اصل 44 قانون اساسی گام‌های بلندی برداشته شود.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول